שופט אזרחי בארה"ב: למחוק את מניות קומברס מהמסחר

הסיבה: אי פרסום הדו"חות הכספיים כנדרש ■ אין משמעות ההחלטה שמניות קומברס אכן יימחקו מהמסחר, שכן ההחלטה טעונה אישור של ה-SEC

שופט אזרחי בארה"ב פסק אמש (ה') כי יש למחוק את מניית קומברס מרשימת הפינק-שיטס בוול סטריט (הרשימה בה נסחרות מניות החברה), לאחר שזו לא פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה כמקובל ובכך הפרה לכאורה את חוקי ני"ע בארה"ב.

אין משמעות ההחלטה שמניות קומברס אכן יימחקו מהמסחר, שכן ההחלטה טעונה אישור של ה-SEC (רשות ני"ע בארה"ב). עם זאת, ההחלטה מרחפת כעננה מעל ראשה של החברה ועלולה לפגוע במניית קומברס וביכולתה לגייס הון במידת הצורך.

השבוע נודע כי המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס הפך לבעל עניין בקומברס לאחר שרכש מניות והגיע להחזקה של 5.14%, בשווי של 80 מיליון דולר.

קומברס הגישה השבוע תשקיף ל-SEC למכירת עד 2.8 מיליון מניות החברה הבת ורינט שמוחזקות בידיה. לפי שווי השוק הנוכחי של ורינט, מדובר במניות השוות כ-57 מיליון דולר. קומברס מחזיקה ב-66% ממניות ורינט, קרי 28.7 מיליון מניות.

מהן השלכות מכירת מניות ורינט בידי קומברס?

ההערכות בשוק הן כי קומברס תפרסם את הדו"חות הכספיים המלאים שלה בחודש הבא, לאחר שלא פרסמה אותם בשנים האחרונות מאז התפוצצות פרשת הבקדייטינג בשנת 2006.