מסתמן: ועדת שפניץ תפסול מינויו של איתם ליו"ר חברת חשמל

איתם אמר ל"גלובס" בתגובה, כי לא ידוע לו על כך דבר ■ מקורבים לאיתם טענו בעבר כי לאיתם, שכיהן בתפקיד שר התשתיות הלאומיות, יש את הניסיון הדרוש לתפקיד

ועדת שפניץ לאישור מינויים בחברות ממשלתיות נוטה לפסול את מועמדותו של מנהיג המפד"ל לשעבר אפי איתם לתפקיד יו"ר חברת החשמל. כך נודע ל"גלובס". שמו של איתם, המחזיק בהבטחה מנתניהו למינויו לתפקיד בכיר במגזר הציבורי, הוגש לבחינת הוועדה, אולם חברי הוועדה טוענים כי לאיתם אין הניסיון הדרוש בניהול חברה בסדר גודל של חברת חשמל.

איתם אמר ל"גלובס" בתגובה, כי לא ידוע לו על כך דבר. מקורבים לאיתם טענו בעבר כי לאיתם, שכיהן בתפקיד שר התשתיות הלאומיות, יש את הניסיון הדרוש לתפקיד. איתם מכהן כיום בתפקיד יו"ר חברת האם של IEI, חברה בשליטת יהודים-אמריקנים, המחזיקה ברישיון להפקת פצלי שמן באזור מטה יהודה.

הכוונה למנות את איתם לתפקיד כבר עוררה מחלוקת, כשבחודש מאי האחרון פנתה תנועת אומ"ץ למבקר המדינה בדרישה לבדוק את כוונת המינוי. פניית התנועה באה על רקע הסכם שנחתם בין איתם לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הבחירות לראשות הממשלה. על-פי ההסכם היו הליכוד ורשימתו של איתם, אח"י, אמורות לרוץ ברשימה משותפת. במסגרת ההסכם היה אמור איתם להעביר לליכוד את כספי מימון המפלגות שלהם אח"י זכאית בסכום של 12 מיליון שקל. יצוין כי ההסכם לא יצא בסופו של דבר אל הפועל.

תפקיד יו"ר חברת החשמל אינו מאויש זה כמעט חצי שנה מאז פרישתו של היו"ר הקודם, מוטי פרידמן. את מקום היו"ר ממלא רו"ח מיכה לזר. אם יוחלט בסופו של דבר לפסול את איתם, יישארו במרוץ לתפקיד יו"ר חברת נמלי ישראל (חנ"י) יפתח רון טל, איש העסקים אבנר יהודאי, וחבר הדירקטוריון אברהם נתן.

רשות החברות הממשלתיות החלה לאחרונה בהליכים להארכת מינויו של רון טל בחנ"י לקדנציה נוספת, אך הוא יעדיף לוותר על התפקיד אם יוצע לו תפקיד יו"ר חברת החשמל. אברהם נתן, ששימש בעבר נציב שירות המדינה ויו"ר רשות השידור נחשב מזוהה עם הליכוד, ובעבר היה אף חבר מרכז המפלגה. יהודאי, שהיה בעבר סמנכ"ל הכספים של החברה הוא המתמודד היחיד היכול להיחשב למינוי מקצועי לחלוטין.