מדד נדל"ן כחול לבן: אזורים מתאוששת, עזריאלי זוכה לסיקור

המדד עלה ב-0.8%, כשמדד הנדל"ן הבורסאי משתרך רק מעט מאחוריו (0.6%) ■ אזורים ממשיכה להשתקם ולהוביל זה השבוע השלישי את התשואה השבועית (השבוע מדובר ב-5.5%)

השבוע הראשון בהרכבו החדש של מדד נדל"ן כחול-לבן הסתיים ברגל ימין, והמדד עלה ב-0.8%, כשמדד הנדל"ן הבורסאי משתרך רק מעט מאחוריו (0.6%). ועדיין, קיים פער של 12% בין השניים שהצטבר מתחילת השנה.

בעוד אזורים , המניה הקטנה במדד, ממשיכה להשתקם ולהוביל זה השבוע השלישי את התשואה השבועית (השבוע מדובר ב-5.5%), את מרבית התארים הלא מחמיאים בהם החזיקה עד כה קטפה ממנה אפריקה ישראל , שהצטרפה למדד בשבוע שעבר: לא זו בלבד שהיא השמידה כבר 61.5% מערכה מתחילת השנה, אפריקה ממוקמת במרחק של 96.7% (!) מהשיא ובלטה בתרומתה השלילית לתשואת המדד השבוע.

מניית הקבוצה ירדה כשברקע הודה סגן היו"ר נדב גרינשפון בעבירות מידע-פנים הנוגעות לחברת האופנה פוקס, בה לאפריקה אחזקות מיעוט. גרינשפון לא הורשע, אך יתרום למוסדות חינוך 750 אלף שקל. בחזית אחרת, הצליחה זרוע הפעילות בארה"ב למחזר הלוואות מזאנין על בניין האפת'ורפ בניו-יורק ואף להקטין את סכומן - תמורת נתח גדול יותר מהמכירות למלווים. אפ"י ארה"ב צפויה לרשום ברבעון זה רווח של כ-32 מיליון דולר מהמהלך.

בינתיים מליסרון , שתרמה למדד מחצית מתשואתו השבועית לבדה, פועלת לשימור תדמיתו היוקרתית של קניון רמת-אביב; על הפרק, פתיחת חנות של מותג האופנה היוקרתי לואי ויטון מצרפת, לראשונה בקניון בישראל החל מדצמבר 2011. גם במנופים חושבים אסטרטגיה, ומעדכנים כי התוכנית לחיפושי נפט בשיתוף ACC תועבר שוב לאישור ועדת הביקורת - עקב שינויים אפשריים במתווה השותפות.

נקנח במניית קבוצת עזריאלי , הגדולה ממניות המדד, שזכתה השבוע לתחילת סיקור אנליטי מ-IBI בהמלצת "נייטראלי". בתצוגת תכלית מרשימה מתכננת החברה להביא בחודש הבא לאישור בעלי המניות מינויים של פרופ' ניר אחיטוב (מנכ"ל אוניברסיטת ת"א בעבר וחברת ועדת השקעות במגדל בהווה) ואפרים הלוי (לשעבר ראש המוסד והמועצה לביטחון לאומי). עזריאלי ידוע בחיבתו לאייש משרות בכירות על-ידי יוצאי מערכת הביטחון לשעבר - ע"ע מנכ"ל הקבוצה, מנחם עינן.