האם מבול הדו"חות ימשיך לדחוף את וול סטריט מעלה?

שלל נתוני מאקרו ותוצאות רבעוניות ישפיעו על כיוון המסחר, לצד נתוני מאקרו על שוק הנדל"ן והתעסוקה ■ טבע תוסיף לרכז עניין אחרי הצניחה בסוף השבוע ולקראת פרסום הדו"חות ■ גם BP, בואינג, UBS ופוטאש במפרסמות

אחרי ראלי מרשים של יומיים בניו יורק ששלח את הנאסד"ק לטפס 3.7%, ייפתח מחר (ב') שבוע מסחר נוסף בוול סטריט על רקע שלל נתוני מאקרו וממטר נוסף של דו"חות מצד חברות מובילות שידווחו על תוצאותיהן לרבעון השני של השנה.

טבע צפויה לעורר עניין רב הן בתל אביב והן בניו יורק כשהמסחר בה ייפתח מחר על לאחר צניחה של 8.5% מערכה ביום שישי. פחות מיממה לאחר מכן, בבוקר יום שלישי שעוננו, צפויה החברה לפרסם את תוצאותיה לרבעון ולהמשיך לרכז את תשומת הלב של המשקיעים.

לצידה ביום שלישי צפוייה BP לפרסם את תוצאותיה על רקע המשך המאמצים לעצירת דליפת הנפט במפרץ מקסיקו והדאגה הרבה שמעוררת החברה באירופה ובארה"ב. עוד במפרסמות הבולטות השבוע: UBS, דויטשה בנק, בואינג, מוטורולה, פוטאש ושברון.

אנליסטים בארה"ב מעריכים כי המגמה החיובית עשוייה להימשך גם השבוע, אם כי להתמתן טיפה. "התחושה היא שהדובים יצאו לאכול ארוחת צהרים ולקחו איתם את כל השמועות על תחתית כפולה", אמרו כמה מהם, והסבירו כי תוצאות מבחני הלחץ לבנקים האמריקאים שפורסמו ביום שישי כמו גם התחזית להמשך תוצאות חיוביות מצד החברות המובילות צפויים לתמוך במגמה לפחות בימי המסחר הראשונים של השבוע.

שבוע עמוס בנתוני מאקרו

מחר (ב') יפורסמו נתונים בדבר מכירת בתים חדשים לחודש יוני. כלכלנים צופים כי המספר יעלה ל-310 אלף יחידות, בהשוואה ל-300 אלף יחידות בחודש מאי.

ביום ג' יפורסם מדד קייס שילר, של מחירי הבתים ב-20 ערים בארה"ב, לחודש מאי. המחירים צפויים לעלות ב-4%, בהמשך לגידול של 3.8% בחודש אפריל. בהמשך יפורסם מדד בטחון הצרכנים לחודש יולי. כלכלנים צופים ירידה לרמה של 51 נקודות, לעומת 52.9 נקודות בחודש יוני.

ביום ד' יפורסם דו"ח בנוגע להזמנות מוצרים בני-קיימא בחודש יוני. להערכת כלכלנים, בחודש זה נרשמה עלייה של.1%, לאחר קיטון של 0.6% בחודש מאי. ללא כלי רכב, ההזמנות צפויות לעלות ב-0.5%, לעומת גידול של 1.6% במאי. לקראת סוף יום המסחר יפורסם ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי בארה"ב ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב.

ביום ה', הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות כי המס' נותר על 464 אלף תביעות.

ביום ו' תפורסם הערכה מוקדמת בדבר התמ"ג ברבעון השני, הצפויה להצביע על התרחבות של 2.5% של המשק האמריקני ברבעון זה (בקצב שנתי), בהמשך ל-2.7% ברבעון הראשון. בהמשך יפורסם מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו לחודש יולי, והוא צפוי לרדת בחדות ל-56 נקודות מ-59.1 נקודות בחודש יוני. הנתון האחרון לשבוע זה - מדד אמון צרכנים של אוניברסיטת מישיגן, נתונים סופיים, לחודש יולי. הצפי הוא ל-67.5 נקודות.

האם טבע תתקן?

דופונט צפויה להציג ביום ג' גידול ברווחיה ברבעון השני ל-93 סנט למניה, לעומת 61 סנט ברבעון השני של 2009.

אנליסטים סבורים כי רווחיה של בואינג , שתפרסם דו"חות ביום ד', נפלו ברבעון השני מ-1.41 דולר למניה ל-1.01 דולר. לעומתה, רווחיה של ויזה צפויים לקפוץ מ-67 סנט למניה ל-93 סנט.

ענקית הנפט, אקסון מובייל , צפויה להציג ביום ה' זינוק חד ברווחי הרבעון שני ל-1.47 דולר למניה, לעומת 84 סנט למניה ברבעון המקביל. מוטורולה צפויה לדווח על מעבר לרווח של 8 סנט למניה ברבעון השני.

פוטאש הקנדית תדווח גם כן על רווחי הרבעון השני, שצפויים לזנק ל-1.19 דולר למניה מ-62 סנט ברבעון המקביל אשתקד. רווחיה של נובל אנרג'י ברבעון זה צפויים להסתכם ל-75 סנט למניה, לעומת 66 סנט ברבעון המקביל.

שברון תפרסם תוצאות לרבעון השני ביום ו', כשרווחיה צפויים לזנק בחדות מ-87 סנט למניה ל-2.45 דולר. מנגד, רווחיה של ענקית התרופות מרק ברבעון השני צפויים להיוותר על 83 סנט למניה.

צורן צפויה לדווח מחר על צמצום הפסדיה ברבעון השני בסנט בודד ל-7 סנט למניה. רדקום וסיליקום תדווחנה גם כן, אם כי צפי האנליסטים לא היה זמין.

ביום ג' יהא זה תורה של טבע לפרסם דו"חותיה, כשאנליסטים צופים גידול חד ברווחיה ל-1.04 דולר למניה -83 סנט למניה ברבעון המקביל. אנליסטים (3) צופים כי רווחיה של רדוור ברבעון החולף קפצו מ-4 סנט של-20 סנט. מגל, קומפיוג'ן ואופטיבייס ידווחו גם הן.

אנליסטים צופים כי אלווריון , שתדווח ביום ד', תציג התרחבות בהפסדיה הרבעוניים מסנט בודד למניה ל-7 סנט למניה, ואנליסטים (3) מעריכים שנס טכנולוגיות תדווח ביום זה על רווח של 9 סנט למניה ברבעון השני, בדומה לרבעון המקביל. רווחיה של סיוה ברבעון השני צפויים לגדול ב-2 סנט ל-10 סנט למניה. גם אודיוקודס תדווח.

הרמוניק תדווח ביום ה', כשאנליסטים מצפים לרווח של 7 סנט למניה ברבעון האחרון, לעומת 3 סנט ברבעון המקביל. איזיצ'יפ תדווח גם כן.

[לארביטראז]