קניון רמת-אביב מעלה את מחירי השכירות של הדוכנים

חל מה-1 באוגוסט תגבה הנהלת הקניון דמי שכירות בגובה 1,000 שקל ליום בתוספת מע"מ עבור דוכן - או 12% מהפדיון, הגבוה מביניהם ■ אחד השוכרים: "זה לכאורה דבר קטן, אבל הוא מעיד על ההתנהלות של הקניון"

הנהלת קניון רמת-אביב של מליסרון מעלה את מחירי השכירות של הדוכנים בקניון.

ל"גלובס" נודע כי הנהלת הקניון שלחה מייל לשוכרים השונים ובו היא הודיעה כי החל מה-1 באוגוסט הקרוב היא תגבה דמי שכירות בגובה 1,000 שקל ליום, בתוספת מע"מ, עבור דוכן. כמו כן, במקרה שבדוכן מוצבת קופה, אזי תופעל חלופת הפדיון ולפיה בעל הדוכן ישלם 1,000 שקל ליום או 12% מהפדיון, הגבוה מבין השניים.

לדברי שוכרים בקניון, מדובר במהלך חד-צדדי מצד ההנהלה.

בקניון רמת-אביב, כמו בקניונים אחרים, ישנם דוכנים שמוצבים באופן קבוע, כמו למשל דוכן חברת סלולר, דוכן תכשיטים ועוד. בנוסף לכך, חנויות שונות הפועלות בקניון מוציאות מדי פעם דוכן מחוץ לחנות למכירת מוצרים. נוהג זה, שנעשה בתיאום עם הנהלת הקניון, מתרחש לרוב בזמן מבצעים, מכירות סוף עונה או באירועים מיוחדים.

לדברי אחד השוכרים בקניון, בעבר הנהלת הקניון כלל לא גבתה תשלום עבור הדוכנים העונתיים, ולאחר מכן החילה לגבות תשלום של מאות בודדות של שקלים על כל פעילות, וזאת במקביל להפעלת חלופת הפדיון כפי שנהוגה בחוזה בין הקניון לאותו שוכר.

לדבריו, הן דמי השכירות היומיים והן חלופת הפדיון שהנהלת הקניון דורשת, גבוהים משמעותית מההסכמים עם רוב השוכרים בנוגע להפעלת הדוכנים.

"זה לכאורה דבר קטן, אבל הוא מעיד על ההתנהלות של הקניון", אומר אחד השוכרים.

בתקופה האחרונה החלה מליסרון, בעלת הקניון, להוביל שינויים אסטרטגיים בקניון בניסיון להעלות את מחירי השכירות בו.

ל"גלובס" נודע כי חוזה השכירות של רשת קוקאי מסתיים בעוד כשנה, ולאור דמי השכירות העומדים לדברי הרשת על כ-1,000 שקל למ"ר, הרשת תצא מהקניון.

"לכאורה כרגע אנחנו לא מאריכים את חוזה השכירות, אבל דברים יכולים להשתנות", אומר בעל הרשת, עודד זקס.

בנובמבר תיסגר גם חנות נייקי בקניון, לאחר שלדברי הזכיינית, רשת מגה ספורט, הנהלת הקניון ביקשה להעלות את השכירות מ-400 שקל ל-900 שקל למ"ר.

דובר קניון רמת-אביב מסר בתגובה: "הנהלת קניון רמת-אביב דוחה מכל וכל את הטענות האמורות. הנהלת הקניון מכבדת את החוזים שעליהם היא חתומה עם שוכריה ומקפידה הקפדה יתרה לעמוד בהם. לא קיימת בשום צורה חד-צדדיות. כאשר חוזה מסתיים, רואה עצמה הנהלת הקניון חופשיה להתאים ולשדרג את החנויות והדוכנים בקניון לפי דרישת קהל הלקוחות".