המשחק המרכזי יישאר בערוץ 1; ישלם 46 מיליון שקל ל-3 שנים

זאת עד קיץ 2013, כפי שפורסם ב"גלובס" ■ ערוץ 1 ישלם העונה סכום של 15.02 מיליון שקל, שיעלה בהדרגה בשנים הבאות ■ בשורה לבעלי ממירי HD: יוכלו לצפות במשחקי הכדורגל ללא תשלום בערוץ ה-HD של רשות השידור

ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (א') בישיבת המזכירות כי "המשחק המרכזי" של ליגת העל יישאר בערוץ 1 ל-3 העונות הבאות.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ערוץ 1 ישלם 46 מיליון שקל ב-3 השנים הקרובות עבור הזיכיון. בעונה הקרובה (2010/11) ישלם ערוץ 1 סכום של 15.02 מיליון שקל, בעונה שלאחר מכן 15.33 מיליון שקל, ובעונה השלישית והאחרונה יעמוד הסכום על 15.65 מיליון שקל. ההסכם אושר בוועדת המכרזים של ההתאחדות לכדורגל.

מדובר בעלייה של כ-14% בממוצע לעומת העונה שעברה, אז שילם ערוץ 1 סכום של 13.45 מיליון שקל עבור "המשחק המרכזי". עוד אישרה ההתאחדות כי המשחק המרכזי ימשיך להיות משובץ בימי שני.

שני גופים ניגשו למכרז - ערוץ 1 וערוץ הספורט. ההצעה של ערוץ הספורט עמדה על 45 מיליון שקל. ערוץ הספורט ימשיך לשדר גם בשנתיים הבאות את גביע המדינה, גביע הטוטו ותוכנית סיכום המחזור. צ'רלטון תמשיך לשדר מדי שבוע 3 משחקים על-פי בחירתה (לא כולל המשחק המרכזי) בערוצים ספורט 1 וספורט 2.

בכך למעשה משלימה ההתאחדות לכדורגל את מכירת זכויות השידור של ליגת העל, עבור סכום כולל של 13.5 מיליון דולר לעונה.

ההסכם עם ערוץ 1 מבטיח לאוהדי הספורט כי יוכלו ליהנות העונה בחינם משידור המשחק המרכזי באפיק ה-HD של רשות השידור, שהושק במיוחד עבור שידורי המונדיאל.

בשלב זה לא ברור עד מתי מתכוונות חברות HOT ו-yes לאשר לערוץ 1 להפעיל את ערוץ ה-HD, שכן הנושא לא מעוגן בחוזה בין הצדדים. בשלב זה מאשרות HOT ו-yes לרשות השידור להמשיך ולשדר בערוץ ה-HD.