מגמה מעורבת באירופה: נוברטיס יורדת, BP עולה 1.6%

הייצוא מיפן ביוני החולף זינק ב-27.7%; הייבוא טיפס 26.1% ■ העודף המסחרי התרחב ב-41.1% ל-687 מיליארד ין (7.8 מיליארד דולר) ■ סוני נסחרה ברקע דיווח כי תרשום רווח תפעולי רבעוני של 10-30 מיליארד ין

הבורסות באירופה נסחרות במגמה מעורבת, לאחר פרסום תוצאות מבחני הלחץ שפורסמו באירופה ביום ו' לאחר סגירת המסחר, כצעד שנועד להרגיע את חששות המשקיעים ולהוכיח להם שיציבותם של הבנקים באיחוד האירופי אינה מוטלת בספק.

תוצאות מבחני הלחץ שנערכו בבנקים באירופה הראו כי בסה"כ נכשלו במבחנים 7 בנקים מתוך 91 הבנקים שנבחנו. בגרמניה נכשל בנק אחד שהולאם ממילא ע"י המדינה, בצרפת, איטליה, אירלנד, שבדיה, פינלנד ובפורטוגל לא כשל ולו בנק אחד. המספר הגדול ביותר של בנקים כושלים נרשם בספרד שם לא עמדו בדרישות המבחן בנקי החיסכון. כישלון של בנק נוסף נרשם ביוון.

מניית נוברטיס רושמת ירידה קלה ואילו BP מטפסת על רקע הידיעות כי מנכ"ל החברה צפוי לעזוב.

גם אסיה נסחרה בעליות שערים ברוח המגמה החיובית שאפיינה את המסחר בוול סטריט. "יש דיבורים על כך שמבחני הלחץ באירופה היו לא מספקים ומעומעמים, אך לעת עתה ישנה הקלה שהם לא גרמו לתנודות חריפות בשוקי המטבע", ציין הבוקר יומי נישימורה (Yumi Nishimura, כלכלן מ-Daiwa Securities בטוקיו.

ביפן דווח היום כי הייצוא מהמדינה בחודש יוני החולף זינק ב-27.7% לעומת החודש המקביל ב-2009.הייבוא למדינה לא נשאר מאחור וטיפס 26.1% לעומת יוני אשתקד. עוד עולה מנתוני משרד האוצר היפני כי העודף המסחרי התרחב ב-41.1% ל-687 מיליארד ין (7.8 מיליארד דולר). צפי האנליסטים היה לעלייה של 23.1% בייצוא היפני ולעודף מסחרי של 700 מיליארד ין.

אנליסטים בבנק אוף ניו זילנד כתבו בסקירה היום כי "תגובת השווקים באירופה ובוול סטריט היום למבחני הלחץ ביבשת יחזיקו בשאלת המפתח האם הסנטימנט החיובי של השבוע שעבר יכול להמשיך גם בשבוע המסחר בנוכחי. במבט ראשוני, תוצאות המבחנים נראים חיוביים יחסית. עם זאת, יש קונצנזוס רחב כי המבחנים לא היו למעשה כל כך מלחיצים".

סוני נסחרה במגמה חיובית לאור דיווח בעיתון Nikkei כי הקבוצה צפויה לרשום רווח תפעולי רבעוני של 10 עד 30 מיליארד ין לאור התרחבות מכירות מחשבים אישיים ומצלמות דיגיטליות בשווקים המתעוררים.

"אני חושב כי אי הוודאות בנוגע למערכת הפיננסית באירופה ורווחי החברות בארה"ב ממשיכה להתפוגג", ציין מרטין לאקוס (Martin Lakos), מנהל ב-Macquarie Private Wealth.