קצבאות ילדים גרסת איראן: 1,100 דולר מענק לכל ילד שנולד

הממשלה בטהרן תפתח תכנית חיסכון לכל ילד בה תפקיד, נוסף על המענק החד פעמי, 110 דולר נוספים בכל שנה ■ ההורים יתבקשו להעביר 22 דולר בכל חודש עבור כל ילד ■ אחמדיניג'ד: "כך נבטיח את עתיד ילדינו"

הממשלה באיראן רוצה גידול טבעי במדינה ומוכנה גם להכניס את היד לכיס: נשיא איראן מחמוד אחמדיניג'ד הודיע כי החל מהשנה, כל ילד שנולד במדינה יזכה לתכנית חיסכון מיוחדת שתיפתח עבורו ע"י הרשויות ובה יופקדו כבר ביומו הראשון בעולם 1,100 דולר אמריקנים.

הממשלה תוסיף ותשלם 110 דולר בכל שנה עבור כל ילד ביום הולדתו, כאשר ההורים מצידם יתבקשו לעודד גם הם את החיסכון לצאצאים באמצעות תשלום של לפחות 22 דולרים בחודש ישירות לתכנית החיסכון.

התוכנית תקיף את כל הילדים שנולדו החל בחודש מארס השנה, החודש בו מתחילה השנה הקלנדרית במדינה. התשלום הראשון צפוי לעבור כבר מחר, על פי סוכנות הידיעות האיראנית.

"מטרת התכנית היא לספק עתיד טוב לילדינו", אמר אחמידנג'ד עם השקתה. "באמצעות הכספים שייאספו, יוכל כל צעיר להרשות לעצמו את העלויות הכרוכות בנישואים ובמגורים ולהתחיל בחיים בוגרים בבוא העת".

אוכלוסיית איראן מונה כיום יותר מ-74 מיליון בני אדם (כך על פי נתוני האו"ם משנת 2009), כאשר יותר משני שליש מהאוכלוסייה מתחת לגיל 24 וכרבע מהאוכלוסייה אף מתחת לגיל 15.