ד"ר אריה פיגר מערער על הרשעתו: "מעולם לא נטלתי שוחד"

פיגר, שכיהן כסגן מנהל המערך האונקולוגי באיכילוב, הורשע בקבלת שוחד מחולי סרטן שבאו להתייעץ עמו, נדון ל-6 חודשי עבודות שירות ו-75 אלף שקל קנס, והוטל עליו קלון המונע ממנו לשוב ולשמש בתפקידו

"אני מבקש מבית המשפט לקבל את הערעור ולאפשר לי לשוב למה שאני יודע לעשות ומה שעשיתי כל ימי חיי ולעזור לחולים, שבהמוניהם ליוו אותי ומלווים אותי עד היום בנאמנות בכל ישיבות בית המשפט" - כך אמר היום (ב') ד"ר אריה פיגר, מי שהיה סגן המנהל המחלקה האונקולוגית בבית-החולים איכילוב והורשע בקבלת שוחד של יותר מ-20 אלף שקל מחולים, במהלך הדיון בערעורו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

"לא ביקשתי פרס או מדליה, אבל לא ציפיתי בחלומות הכי קשים שלי שהקריירה שלי תיגדע ותיפסק בצורה כזאת, שאני מוכר כאדם תאב-בצע, לוקח שוחד ומושחת", הוסיף פיגר, שטען כי לא נטל שוחד מעולם. "עם יד על הלב אני מצהיר - בחיי לא ביקשתי שוחד, לא נטלתי שוחד ולא מעלתי בתפקידי כרופא מול הציבור, לא כרופא ולא כמשרת ציבור".

פיגר מערער על ההחלטה להרשיעו. מנגד, המדינה מערערת על קולת העונש ודורשת כי ייגזר על פיגר מאסר משמעותי בפועל.

במארס 2010 הרשיע בית משפט השלום בתל-אביב את ד"ר פיגר בקבלת שוחד של יותר מ-20 אלף שקל מחולים עבור טיפול בסרטן במרפאתו הפרטית ומחברות תרופות וכן בעושק מטופלים ובהפרת אמונים. במקביל הוא זוכה ממספר עבירות של הפרת אמונים ומעבירת עושק אחת.

בעקבות ההרשעה הוטל על פיגר עונש של 6 חודשי עבודות שירות, 14 חודשי מאסר על-תנאי וכן תשלום קנס ופיצוי למתלוננים.

בהמשך קבע בית המשפט כי במעשיו של פיגר היה קלון, עובדה המונעת ממנו לשוב ולשמש בתפקידו כסגן מנהל המחלקה האונקולוגית בבית-החולים איכילוב.

פיגר נחשב לאחד האונקולוגים המוערכים בארץ, הוא מתמחה בתחום הגידולים במערכת העיכול ובטיפול בסרטן המעי הגס. עם העמדתו לדין ב-2007 הוא יצא לחופשה ללא תשלום.

סנגוריו של פיגר הם עוה"ד נבות תל-צור וגיורא אדרת. התובעת היא עו"ד ברכה פלוס מפרקליטות מחוז תל-אביב.