מדינת ישראל מכרה ל-UBS מניות דיסקונט ב-550 מיליון שקל

(עדכון) - UBS ניצל את האופציה לרכישת 3.33% נוספים מדיסקונט במחיר של 6.79 שקל למניה - הנחה על המחיר בו רכש את הבלוק הראשון בבוקר ■ UBS כבר מכר את כל המניות מראש למשקיעים זרים

לאחר שמשרד האוצר מכר הבוקר (ג') 5% ממניות המדינה בבנק דיסקונט לבנק ההשקעות UBS, ניצל בנק ההשקעות השווייצרי את האופציה לרכישת 3.33% נוספים ממניות דיסקונט במחיר המשקף הנחה על הבלוק שנרכש הבוקר - 6.79 שקל למניה.

כך, עלה היקף מכירת מניות המדינה בדיסקונט ביממה האחרונה לכ-550 מיליון שקל. כעת מחזיקה המדינה ב-11.67% ממניות הבנק והאוצר כבר הודיע שאין בכוונתו למכור עוד מניות ב-3 החודשים הקרובים, כדי לא ליצור לחץ על המניה. ההערכות הן UBS כבר מכר מראש את כל המניות ללקוחות זרים.

UBS גבר הבוקר על 4 בנקי השקעות זרים אשר הגישו הצעות במכרז. האוצר, שהודיע על המכירה אתמול בערב, פנה ל-9 בתי השקעות זרים על מנת שירכשו בלוק נוסף מתוך 20% המניות שעוד נמצאות בידי המדינה ויפיצו אותם למשקיעים זרים ומקומיים.

ממשרד האוצר נמסר הבוקר כי "המכירה בוצעה לאחר שבשבועות האחרונים הורגשה התעניינות רבה בקרב משקיעים פוטנציאלים ובתיאום עם הנהלת בנק דיסקונט שקיימה בשבועות האחרונים פגישות עם משקיעים זרים באירופה".

שר האוצר יובל שטייניץ אמר בתגובה, כי "בהמשך לתכנית שהתוויתי, מכרנו היום בעסקה מוצלחת 8.33% ממניות בנק דיסקונט שבידי המדינה. אני שמח לראות את האמון שהביעו הבנקים הזרים בכלכלה הישראלית בכלל, ובבנקאות הישראלית בפרט. נמשיך ונפעל למכור את יתרת מניות הבנקים, דיסקונט ולאומי, שבידי המדינה, זאת תוך שימת לב לתנאי השוק".

נזכיר כי ב-12 בינואר מכר האוצר לדויטשה בנק 5% ממניות דיסקונט במחיר של 8.8 שקל למניה, קרי בהיקף של 435 מיליון שקל. דויטשה בנק מיהר להפיץ את המניות בשוק, אך באותו יום ירדה מניית דיסקונט ביותר מ-4%. ההערכות בשוק הן כי דויטשה בנק, שנקט בגישה אגרסיבית במכרז וקנה את המניות במחיר גבוה יחסית, הפסיד כמיליון דולר לפחות בעסקה.

UBS היה מעורב בחודשים האחרונים ב-2 הפצות ענק בשוק הישראלי: הפצת מניות בזק בכמיליארד דולר והפצה כפולה של מניות כי"ל ב-220 מיליון דולר בשתי מנות זהות של 110 מיליון דולר כל אחת.