למרות היחלשות בשעה האחרונה - בורסות אירופה סגרו בעליה

עצירת הראלי בוול סטריט החלישה את המדדים לקראת הסגירה ■ אסיה חתמה במגמה מעורבת ■ יצרניות הרכב הקוריאניות זינקו ■ הבנקים באירופה הציגו תוצאות חזקות ■ BP המשיכה לרכז עניין על רקע הפסדי הענק שספגה

באירופה נמשכה המגמה החיובית: המדדים המובילים בבורסות אירופה חתמו את יום המסחר בעליות שערים של עד 0.8% בהובלת הבורסה בפריס - זאת על רקע תוצאות חזקות של הבנקים ביבשת ולאחר שהמתח שהתקשר למבחני הלחץ - התפוגג. הסגירה החזקה אתמול בוול סטריט גם כן תרמה לעליות באירופה ושלחה את המדדים לעליות חדות של יותר מאחוז ברוב שעות היום. בשעה האחרונה נחלשו המדדים באופן ניכר על רקע ירידות השערים הקלות שנרשמו בוול סטריט בשל מדד אמון הצרכנים שנפל לשפל של 5 חודשים.

UBS , הבנק הגדול בשווייץ, דיווח הבוקר על תוצאות חזקות ברבעון השני של השנה. בשורה התחתונה הציג UBS רווח נקי של 2.01 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון, לעומת הפסד של כ-1.4 מיליארד פר"ש ברבעון המקביל אשתקד.

גם דויטשה בנק , הבנק הגדול בגרמניה, דיווח היום על תוצאותיו. הבנק הציג רווח נקי של 1.16 מיליארד אירו ברבעון, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 1.05 מיליארד אירו.

ענקית הנפט הבריטית BP דיווחה על ההפסד הרבעוני הגדול ביותר בתלדותיה, בשל העלויות הכבדות שנשאה עקב דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, האסון האקולוגי הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. ההפסד הנקי לרבעון השני הסתכם ב-17.2 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לרווח של 4.39 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. יום המסחר נפתח במגמה חיובית, אולם מימושי רווחים הביאו להתמתנות בעליות ובהמשך למגמה מעורבת. החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים בשעת בוקר מוקדמת זו על צפי לפתיחה מעורבת היום.

פדקס בלטה מתחילת המסחר בעליות חדות לאחר שחברת השילוח הבינ"ל העלתה את תחזית הרווח לרבעון ולשנה כולה. עוד הושפע השוק מנתונים משוק הנדל"ן שפורסמו לאחר הפתיחה לפיהם מכירות הבתים החדשים הפתיעו בעלייה של כ-24% ביוני.

"כרגע המשקיעים מסתכלים על חצי הכוס המלאה, לאחר פרסום כמה דו"חות חזקים ונתוני מאקרו מעודדים. אבל, השווקים עדיין שבירים וצריך להמתין ולראות עם הראלי בנכסים המסוכנים יימשך או שנשוב לראות גל של ירידות", אמר לאתר מארקטווטץ' מייק ג'ונס, אסטרטג בניו-זילנד.

הבורסה בהונג קונג רשמה עליות זה היום השישי ברציפות ובטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה קלה, אם כי מניות היצוא ממשיכות להיפגע עקב עוצמת הין היפני שנסחר כעת ברמה של 86.94 ין לדולר. [לטבלת שערי חליפין]

בסיאול נרשמו עליות חדות במניות יצרניות כלי הרכב. יונדאי מוטור רושמת עלייה של 2.9% וקיה מטפסת ב-2%.