אייל דשא ל"גלובס": "השוק לא מבין את גודל סל המוצרים שלנו"

סמנכ"ל הכספים של טבע התייחס בשיחה עם "גלובס" לתגובת השוק בסוף השבוע לאישור ה-FDA שקיבלה מומנטה: "עלינו לדבר יותר בטווח הקרוב על סל המוצרים הכולל שלנו שבעזרתו נתגבר על ירידת מכירות הקופקסון בעתיד"

קופקסון יהיה בשוק עוד עשרות שנים, ייקח למתחרים המון זמן לקבל אישור לגרסה גנרית לתרופה ואנחנו בינתיים לא דואגים", כך אמר היום (ג') אייל דשא, מנהל הכספים הראשי של טבע , בשיחה עם "גלובס" אחרי מסיבת העיתונאים בה הוצגו דו"חות הרבעון השני.

דשא התייחס לשאלה האם החברה לא דואגת מהימים שאחרי הקופקסון לאחר פקיעת הפטנט על התרופה ב-2014-2015. לדבריו, "אני לא חושב שיש דבר כזה 'היום שאחרי הקופקסון'. הקופקסון הוא מורכב מאוד וכדי להשיג אישור לגרסה גנרית המתחרות יצטרכו להוכיח זהות לתרופת המקור ולשם כך צריך ניסויים קליניים, ולכן אנחנו מדברים על תקופת זמן ארוכה אם בכלל שהקופקסון ייתקל בתחרות משמעותית".

* האם אתם לא חוששים מהשקות בסיכון של המתחרות בשוק התרופות?

"לא. כמו שאמרנו כבר, הקופקסון יחיה עוד הרבה שנים. לאחר פקיעת הפטנט אנחנו צופים כי המכירות שלו יירדו וזה טבעי, אבל הירידה במכירות לא תהיה בגלל מוצרים גנריים לקופקסון, אלא בגלל מוצרים מתחרים".

* איך אתם נערכים לפגיעה במכירות של הקופקסון בעתיד?

"יש לנו פייפליין רחב מאוד - 9 מוצרים נמצאים בשלב הפיתוח השלישי - וזה המון. אנחנו מתכוונים להמשיך ולנסות להכניס אותם לשוק ובעזרת סל המוצרים המגוון הזה אנחנו מתכוונים להתגבר על ירידה במכירות של תרופת הדגל שלנו".

"גלובס" שאל את דשא ואת מנכ"ל טבע שלמה ינאי לגבי תגובת השוק ביום שישי האחרון לאישור ה-FDA שקיבלה מומנטה לשווק הגרסה הגנרית שלה למדלל הדם lovenox.

"ינאי: אני לא רוצה להיכנס לשיקולים של משקיעים וגם לא של אנליסטים המסקרים אותנו. יש מכלול של דברים שהשוק לוקח בחשבון ומשקיעי טבע לטווח הארוך ימשיכו ליהנות מחברה חזקה, עם שיעורי צמיחה חזקים לאורך זמן וצריך להסתכל על סך המכלול ועל המגמה קדימה. לדעתי בכלל היתה טעות בהחלטת ה-FDA באישור למומנטה, אבל בכל מקרה אל למשקיעים להתייחס רק לזה ועליהם לשקול את הסך-הכל".

דשא: "השווקים מגיבים במהירות ובעוצמה, וגם אני לא רוצה להתייחס לשיקולי המשקיעים. מה שכן, אני חושב שעלינו לדבר יותר בטווח הקרוב על סל המוצרים הכולל שלנו שבעזרתו נתגבר על ירידת מכירות הקופקסון בעתיד, ונעשה כן בקרוב - אני חושב שהשוק לא מבין כיאות את גודל הסל שלנו וזה אולי יכול להסביר את התגובה הקיצונית".