השופט מיכאל שפיצר ימונה לנשיא ביה"ד האזורי לעבודה בת"א

זאת כפי שפורסם ב"גלובס" לפני כחודש ■ שפיצר מכהן כיום כנשיא ביה"ד האזורי בבאר-שבע ■ מינויו של שפיצר זוכה לביקורת כיוון שבקרב שופטי ביה"ד האזורי בת"א יש הסבורים כי הנשיא צריך לבוא מתוכם

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני כחודש, נשיא בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, השופט מיכאל שפיצר, ימונה לתפקיד נשיא בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

מינויו של שפיצר, שיחליף בתפקיד את הנשיאה המכהנת, עליה פוגל, אושר בימים האחרונים על-ידי שרי המשפטים והתמ"ת ונשיא בית הדין הארצי לעבודה, בעקבות המלצת ועדת האיתור שבראשה עמדה סגנית נשיא בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד.

בנוסף על שפיצר, המליצה ועדת האיתור שעל חבריה נמנו גם מנהל בתי המשפט משה גל והשופטת דפנה בלטמן־קדראי, על השופטים אורלי סלע, סגנית נשיא בית הדין האזורי בתל-אביב, והשופט אילן איטח מבית הדין בתל-אביב, אך שפיצר גבר עליהם בהתמודדות.

שפיצר נחשב לשופט מצוין וגם למנהל טוב, אך מינויו זוכה לביקורת בשל העובדה שבקרב שופטי בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב ישנם שופטים נוספים שרואים את עצמם ראויים לשמש בתפקיד, ויש הסבורים כי הנשיא צריך לבוא מתוכם.

ביקורת נוספת גורסת כי ועדת האיתור היא לא יותר מחותמת גומי לרצונותיהם של נשיא בית הדין הארצי לעבודה, סגניו וגורמים נוספים.

העובדה שדבר בחירתו של שפיצר פורסם בתקשורת עוד קודם שהחלה ועדת האיתור לפעול, לא תפחית כנראה מעוצמת הביקורת הזו.