הורדות המשחקים בתשלום בדרך לעקוף את המכירות בחנויות

מנתוני חברת המחקר ‏NPD‏ עולה כי ב-2009 עמד מספר הרכישות של משחקי וידיאו באינטרנט בארה"ב על 21.3 מיליון, לעומת 23.5 מיליון יחידות של משחקי מחשב שנמכרו בנקודות המכירה הקמעונאיות באותה השנה

‎‎מספר הגיימרים המעדיפים להוריד את משחקי הווידיאו ישירות אל המחשב שלהם גדל והולך וכמעט משתווה למספרם של אלה המעדיפים לרכוש את המשחקים בחנויות - כך עולה מנתוני חברת המחקר ‏NPD‏. דו"ח שפרסמה החברה בנושא מגלה שב-2009 עמד מספר הרכישות של משחקי וידיאו באינטרנט בארה"ב על 21.3 מיליון, לעומת 23.5 מיליון יחידות של משחקי מחשב שנמכרו בנקודות המכירה הקמעונאיות באותה השנה.

כמו כן, הדו"ח של ‏NPD‏ מצביע על ירידה בהכנסות ממכירות משחקי מחשב בחנויות לעומת השנה שלפניה. עם זאת, הכנסות אלה עדיין גבוהות יותר במעט מהכנסות מכירות משחקי המחשב באמצעות אתרי הורדה דיגיטלית באינטרנט.

נתח מכירות משחקי המחשב המקוונות עומד על 48% מכלל היחידות שנמכרו ב-2009 ו-36% מהכנסות ממכירת המשחקים באותה השנה. ב‏NPD-‎‏ ציינו כי רבים מהמשחקים הנמכרים באמצעות הורדה דיגיטלית באינטרנט הם בדרך כלל משחקי קז'ואל, משחקים פשוטים ונגישים יותר לצרכן ונמכרים בשיטת נסה וקנה או בשיטות המבוססות על הכנסות מפרסום.

‏"הפופולריות של משחקי וידיאו חברתיים גדלה בין הרבעון השלישי לרבעון הרביעי של שנת 2009, כש-4.8 מיליון גיימרים שיחקו במשחקים מסוג זה בארה"ב לבדה", אמרה אניטה פרייזר, אנליסטית ב‏NPD-‎‏. פרייזר ציינה גם שאחד הגורמים שהניעו את הפופולריות העולה של הורדות משחקים באינטרנט על חשבון נקודות המכירה הקמעונאיות הוא הגידול בפופולריות של משחקים חברתיים באינטרנט ומשחקים המתאימים גם עבור טלפונים סלולריים חכמים. "אנחנו יכולים לראות כיצד לצרכן כיום יש בחירה בין מגוון פלטפורמות המתאימות למשחקי וידיאו, דבר המגדיל את התחרותיות בשוק", אמרה פרייזר.

האתר ‏Steampower.com‏ הוא האתר המוביל במכירת משחקי וידיאו באמצעות הורדה דיגיטלית מבין האתרים המוכרים משחקים בגרסתם המלאה, אחריו ניצב האתר ‏Direct2drive.com‏ ואתרי ענקיות הגיימינג ‏Blizzard.com, ‎‏, ‏EA.com‏ ואתר המשחק ‏Worldofwarcraft.com‏. מבין האתרים המוכרים משחקים פשוטים יותר בשיטת נסה וקנה המוביל במכירות הוא האתר ‏Bigfishgames.com‏, כשאחריו נמצא האתר ‏Pogo.com‏.

ב-‏NPD‏ ציינו שמשחקים הניתנים להורדה חינם לטלפון הסלולרי החכם תופסים גם הם נתח לא מבוטל מסך הורדות המשחקים באינטרנט, בין השאר, בעקבות העלייה בפופולריות של האייפון ושל האייפוד טאץ' של אפל כפלטפורמות משחק במחצית השנייה של 2009.