חולדאי בהחלט צריך להצטדק

אולי ראש עיריית ת"א לא שמע על כך, אבל יש בעולם הזה גם כמה שליחי ציבור שלא הורשעו

"בחיים אין מלאכים, אבל יש צורך לעבוד ולנהל, אני לא צריך להצטדק. מי שחי 66 שנים ושירת את עמו במשך שנים גם עשה שגיאות רבות. אי-אפשר ללכת בשדה בלי לחטוף קוצים".

זה מה שאמר ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, אתם יודעים על מי? - על נתן וולוך. מי זה וולוך, רובכם שואלים - ובכן, כשמישהו הגה את המונח "עסקן", בטוח שהיה לו בראש את וולוך, האב-טיפוס של העסקן.

שרדן בלתי נלאה שבשקט-בשקט עושה מעברים מפה לשם אבל תמיד מצליח לנחות על איזה תפקיד בעירייה שמשכורת בצדו, וגם מכונית וכל שאר ההטבות. ראשי עיר נורא אוהבים אותו, כי הוא לעולם לא יציק. כל מה שהוא רוצה זה שיניחו לו לעשות את עבודתו, שהיא עשיית טובות למי שיוכל לעזור לו בבוא היום.

וולוך הורשע לא מכבר בעבירות הפרת אמונים ובמתן ידיעות כוזבות בפרשה שהיתה קשורה למלך הקניונים המנוח ראובן גרוס. מתברר כי לפני כשבועיים החזיר אותו חולדאי לתפקיד הסגן שבו אחז לפני שנחשד.

את הדברים המצוטטים לעיל אמר חולדאי נוכח הביקורת שהוטחה בו במועצת העירייה על המינוי. הבוקר (ד') הוגשה עתירה מינהלית נגד המינוי על-ידי חבר הקואליציה במועצת העיר, ראובן לדיאנסקי.

דברי חולדאי להגנת המינוי הם אוסף של קלישאות שאינן מסבירות ומצדיקות דבר. מה זאת אומרת "בחיים אין מלאכים"? אבל בחיים יש אנשים שלא הורשעו, לא? מה פירוש "כל אחד עושה שגיאות" ו"אי-אפשר ללכת בשדה בלי לחטוף קוצים"? אבל אפשר ללכת בשדה בלי לחטוף הרשעות, לא? במילים אחרות, האם אין די אנשים בלתי מורשעים במועצת העירייה לתפקיד סגן ראש העיר?

וחולדאי גם לא פוסח על נשק ההגנה האולטימטיבי של מורשעים: בית משפט השלום החליט לא להטיל קלון על וולוך. הפרקליטות אמנם ערערה, אבל עד שהמחוזי יאמר דברו, חולדאי סבור כי וולוך כשר.

אלא מה? הקלון שלא הוטל על וולוך הוא משפטי. כאשר מדובר באיש ציבור, בכהונה ציבורית, בשירות לציבור - הקלון הוא ברור ומוחלט. הרי משמעות ההרשעה היא שוולוך מעל בתפקידו הציבורי - מה עוד צריך לקלון ציבורי?

העובדה שחולדאי משתמש בטיעון כזה מטילה גם עליו קלון ציבורי. לכן, חולדאי, אתה כן צריך להצטדק - וגם לבטל את המינוי לאלתר. אין צורך לבזבז את זמנו של בית המשפט בעניין שהוא כל-כך ברור, כל-כך מתבקש.

נתניהו נהג כראוי

בערב שבו התרסק המסוק ברומניה נערכה בבית משפחת נתניהו מסיבת יום-הולדת לבן יאיר. מאז סופג ראש הממשלה ביקורות לא מובנות על כך שהחגיגה לא הופסקה.

אני חושב שזה מוגזם, אחרי הכול מדובר באירוע פרטי, ואין שום הצדקה להפסיק יום הולדת של הבן בגלל תאונה, שכמותה יש רבות, באוויר בים וביבשה.

מותר להיות "נגד נתניהו" מבלי להיטפל אליו ללא סיבה.