מוביוס: "השקענו מיליארד ד' ורוצים להגדיל ההשקעה בטורקיה"

מנהל חברת ניהול הנכסים טמפלטון: "נותרנו אופטימיים ביחס לפוטנציאל הצמיחה של הכלכלה הטורקית בטווח הזמן הארוך. המחירים בה אטרקטיביים" ■ המכפיל על השוק הטורקי נמוך ב-30% מזה של מדד ה-MSCI לשווקים המתעוררים

מרק מוביוס, מנהל חברת ניהול הנכסים טמפלטון מתכנן להגדיל את החזקותיו במניות טורקיות, השוק הטורקי מדורג כאחד השווקים המתעוררים הזולים ביותר אפילו לאחר שעליות מחיר המניות דחפו את הבורסה הטורקית לרמת שיא.

מדד ה-ISE National-100 עלה ב-15% השנה לשיא של כל הזמנים, העלייה החדה ביותר מבין הבורסות האירופיות. המכפיל הממוצע על הרווחים המדווחים עומדים כיום על 10.7, המכפיל הגבוה ביותר מאז מארס, אך עדיין נמוך ב-30% ביחס למכפיל של 15.3 לפיו נסחר מדד הבנצ'מארק ה-MSCI Emerging Markets.

"השקענו כבר יותר ממיליארד דולר בטורקיה עד כה ובכוונתינו להשקיע עוד" אמר מוביוס אשר מנהל נכסים בהיקף של 34 מיליארד דולר והוסיף, "נותרנו אופטימיים ביחס לפוטנציאל הצמיחה של הכלכלה הטורקית בטווח הזמן הארוך. המחירים בה אטרקטיביים".

ב-30 ביוני דווחה הממשלה הטורקית כי התמ"ג צמח ב-11.7% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל ב-2009, וכי האינפלציה התמתנה לרמתה הנמוכה ביותר מאז ינואר, אז הצליחה טורקיה להגיח מהמיתון הקשה ביותר זה יותר מעשור. מדובר על קצב הצמיחה המהיר ביותר בין קבוצה של 20 הכלכלות הגדולות, ללא סין, ובהשוואה להתכווצות של 0.03% ב-14 מדינות במרכז ומזרח אירופה.

על פי הערכות כלכלת טורקיה המוערכת ב-620 מיליארד דולר, תצמח ברבעון השני בין 9%-10%.