וויטווטר תספק ל'מי נתניה' מיכלי מים מתקדמים לעת חרום

היקף העסקה כ-400 אלף שקל ■ וויטווטר-סקיורטי סיפקה לתאגיד עשרות מיכלים של 1.7 קוב, ועוד כ- 9 מיכלים של 1 קוב ■ מיכלים אלו ישלימו את הכיסוי לאספקת מים לכ-200 אלף איש, בתחומי התאגיד

חברת "מי- נתניה", תאגיד המים של העיר נתניה רכשה מחברת וויטווטר סקיוריטי העוסקת בפתרונות טכנולוגיים ובאספקת מערכות מתקדמות למניעה, התראה וטיפול במים שעברו זיהום, עשרות מיכלי מים מתקדמים (דחיסים ומתנפחים), שישמשו את תאגיד המים בשעות חרום.

במסגרת הרכישה , סיפקה וויטווטר-סקיורטי, עשרות מיכלים של 1.7 קוב, ועוד כ- 9 מיכלים של 1 קוב. מיכל שכזה מכיל בתוכו ערכה מלאה הכוללת משאבות, צינורות וברזיות לשימוש נוח. סה"כ מוערכת עסקה זו בכ-400 אלף שקל. מיכלים אלו ישלימו את הכיסוי לאספקת מים לכ- 200 אלף איש, בתחומי התאגיד.

לדברי דובב לוינסון, מנכ"ל ווייטווטר סקיוריטי: "תאגידי המים בישראל, כאמונים על אספקת מים שוטפת לתושבים, פועלים באחריות ומקצים יותר ויותר משאבים להיערכות משק המים בשעת חירום. ישנה הבנה כי בכל מצב שיידרש לשימוש יש לעשות זאת בצורה מיטבית. הפתרונות המתקדמים שאנו מספקים, מאפשרים לתאגידים לשפר את היערכותם למצבי חירום תוך מזעור עלות ההשקעה והתחזוקה השוטפת".

מיכלי המים המתקדמים, שמספקת וויטווטר-סקיורטי, הינם ערכה עשויה פלסטיק קשיח המתקפל למארז קל לנשיאה. בתוך כל מיכל שכזה, נמצאת שקית אשר מתמלאת במים, ולאחר השימוש חוזר המיכל למצב המקורי (דחוס ומקופל). מיכל זה כאמור נותן פתרון טוב וקל, שכן במרבית תאגידי המים בישראל, מתמודדים עם בעיות קשות בשינוע מכלי המים (דורש כלי רכב כבד המסוגל לסחוב), היגיינה, החזרה לשימוש, ותחזוקה ואחסון (תופס מקום רב).

תאגיד המים עוסק רבות בהיערכויות לשעות חירום, שבמסגרתם יצטרכו לספק מים באמצעים אחרים. התאגיד מתורגל תכופות על מנת לעמוד ביעדי אספקת מים לתושבים בשעת חירום. היערכות כוללת מתן מענה להפסקות מים מקומיות (שכונה/ עיר) וארציות. במסגרת היערכות ישנם פרמטרים המחייבים להציב מיכלי אספקת מים בכל מרחק נתון ו/או כמות אוכלוסיה נתונה. לפיכך מצייד התאגיד במכלים שיענו לדרישות. תאגיד מי נתניה מהווה דוגמה בולטת, לפעילות שכזו.

שחר חילאוי, מנכ"ל תאגיד מי נתניה: " חברת 'מי נתניה' רואה בהערכות לשעת חירום משימה חשובה. באמצעות שיתוף הפעולה עם וייטווטר סקיוריטי אנחנו מצליחים לשלב טכנולוגיות חדישות לאבטחת אספקת מים איכותיים ללקוחותינו, תוך צמצום עלויות שוטף, בכך מיישמת מי נתניה את תפיסתה להיות תאגיד המוביל בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות לתפעול ואבטחת משק המים העירוני.

בראש חברת וויטווטר עומד מקורבו של רה"מ נתניהו, אורי יוגב, מי ששימש מזה כשנה כיו"ר הוועדה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה, אשר הודיע רק לפני יומיים על התפטרותו מתפקיד ואמר כי הוא מתכוון להתמקד בפיתוח עסקי של קבוצת המים ווייטווטר.