בלומברג: פייסבוק תונפק בוול סטריט ב-2012; שוויה כ- 25 מ' ד'

ההערכות בוול סטריט היו כי פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם עם כחצי מיליארד חברים, תצא להנפקה ב-2011 ■ אך מקורות המקורבים לנושא טוענים כי ההנפקה תידחה ■ בלומברג: לפייסבוק יהיו הכנסות של 1.4 מיליארד דולר השנה - זינוק של 100% לעומת 2009

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מתכננת לצאת להנפקה ראשונית לציבור בוול סטריט לא לפני שנת 2012, וזאת על מנת לאפשר לה עוד זמן להגדיל את מספר החברים ברשת ולהגדיל את המכירות מפרסום. כך מדווח היום (ו') סוכנות בלומברג, בהתבסס על 3 מקורות המקורבים לנושא.

המשקיעים בוול סטריט ציפו שהחברה תצא להנפקה בשנה הבאה, אולם בפייסבוק מעדיפים לדחות לעת עתה את ההנפקה, בשל מספר סיבות ובהן השקיפות המתבקשת מההנפקה והאפשרות להנפיק לפי שווי גבוה יותר אם החברה תצליח להשיג שנה נוספת של צמיחה מואצת. יחד עם זאת, אותם גורמים מסרו לבלומברג, כי המנכ"ל והמייסד מארק צוקברג לא פוסל אפשרות של יציאה להנפקה בכל זמן נתון.

צוקברג בן ה-26 הקים את פייסבוק והחודש היא הודיעה על 500 מיליון חברים ברשת. חברת המחקר SharesPost הציבה לפייסבוק שווי של 24.9 מיליארד דולר - יותר מפי 2 משוויה של החברה בחודש מארס האחרון, מה שמלמד על הצמיחה מואצת שלה.

מקורות המקורבים לחברה מסרו לבלומברג, כי הכנסותיה של פייסבוק עשויות להגיע ל-1.4 מיליארד דולר בשנת 2010, לעומת 700-800 מיליון דולר ב-2009. במילים אחרות, פייסבוק צופה להכפיל את הכנסותיה השנה.

דובר פייסבוק סירב להגיב לידיעה. צוקברג עצמו אמר בראיון טלוויזיוני בחודש שעבר, כי פייסבוק תצא להנפקה "מתי שיהיה בכך הגיון".