מי יהיה נשיא המדינה הבא? 31% ענו כי לינדנשטראוס מתאים

31% מהציבור חושבים שמבקר המדינה מתאים לתפקיד נשיא המדינה, אך רובם עדיין מעניקים ליו"ר הכנסת הנוכחי ראובן ריבלין ציון גבוה יותר ■ במקום השלישי נמצאת ח"כ דליה איציק ■ המבקר בתגובה: איני חושב על הנושא

לנשיא המדינה שמעון פרס אמנם נשארו עוד ארבע שנים בתפקיד, אבל בתקופה האחרונה עולה שם בולט כמועמד אפשרי להחלפתו של פרס - מיכה לינדנשטראוס, מבקר המדינה. המבקר מתאים או לא מכיר להיות נשיא?

בסקר מיוחד שערכה חברת "גיאוקרטוגרפיה" עבור "פגוש את העיתונות" נבדקה דעת הציבור לגבי התאמתו של המבקר לתפקיד נשיא מדינת ישראל. מעבר לבדיקת דעת הקהל בנושא, נבדק גם כיצד מדורג המבקר מול שני חברי כנסת אחרים ששמם עלה גם כן כמועמדים אפשריים - יו"ר הכנסת ראובן ריבלין וח"כ דליה איציק.

מהסקר עולה כי 31% מהציבור חושבים שלינדנשטראוס מתאים לתפקיד, בעוד 30% חושבים שלא. 18% מתנדנדים בין האפשרויות וקובעים "ככה ככה". מדובר בנתונים מפתיעים, שכן בניגוד לשני המועמדים האחרים, המבקר מעולם לא דיבר על האפשרות שיתמודד לתפקיד.

המועמד המועדף על הישראלים הוא עדיין יו"ר הכנסת ראובן ריבלין כאשר נשאלו הנסקרים באיזו מידה מתאים כל אחד משלושת המועמדים לתפקיד, תפס המבקר רק את המקום השני עם ציון של 5.8 נקודות. את המקום הראשון תפס, אולי באופן צפוי, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין עם 6.4 נקודות כשח"כ דליה איציק במקום השלישי עם 4.6 נקודות.

כאשר הוצגו תוצאות הסקרים בפנים המבקר הוא אמר כי הן אמנם מחמיאות לו, אך בשלב זה הנשיאות אינה על סדר יומו וכי הוא מקדיש את כל משאביו למילוי תפקידו בשנתיים האחרונות שנותרו לו לסיום הקדנציה.