ת"א חתמה במגמה מעורבת; ביוליין זינקה 9%, טבע עלתה 1.7%

ישראמקו הוסיפה 3.3% על רקע הצהרות מנכ"ל נובל אנרג'י ■ ברן הודיעה כי תקים תחנות טעינת סוללות לבטר פלייס בעשרות מיליוני דולרים ■ מחזור המסחר היה נמוך במיוחד והסתכם ב-915 מיליון שקל

המסחר בבורסת תל אביב נחתם היום (א') במגמה מעורבת, בתום יום תנודתי אך מנומנם למדי עם מחזור עסקאות כולל בסכום של 915 מיליון שקל בלבד - סכום נמוך אף ביחס לימי א' אחרים בתקופת הקיץ.

המסחר התנהל על רקע הנעילה היציבה ביום ו' בניו יורק למרות נתון התמ"ג המאכזב, שפורסם בארה"ב טרם פתיחת המסחר. הנתון הראה כי המשק הגדול בעולם צמח בקצב נמוך יחסית של 2.4% ברבעון השני של השני. כלכלנים העריכו כי התמ"ג ירשום ירידה רבעונית שלישית רצופה ויצביע על צמיחה של 2.5% בלבד - זאת לעומת צמיחה של 3.7% שנרשמה ברבעון הראשון של 2010 (נתון מעודכן).

הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, ממשיכים להעריך גם בסקירתם השבועית הנוכחית כי הבורסה תמשיך לדשדש בטווח הקצר בשל חוסר הוודאות האופף את הכלכלה הגלובלית, אולם הם סבורים כי המכפילים בשוק המניות נמוכים ומהווים הזדמנות כניסה למשקיעים לטווח ארוך.

בבנק הפועלים ממשיכים להמליץ השבוע להתרכז במניות של חברות גדולות, בעלות מדיניות חלוקת דיבידנדים. בין היתר הם ממליצים על כי"ל , בזק , שופרסל ודלק רכב .

ואם כבר מזכירים את כי"ל, היא והחברה לישראל בעקבותיה, זכו היום לרוח גבית לאחר יומיים של עליות חדות במניות הדשנים בניו-יורק.

סקטור הנפט והגז הטבעי המשיך לרכז, כמובן, עניין רב. בראיון ל"גלובס" אומר יעקב ויינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי של מגדל שוקי הון, כי "כל מה שקורה בקידוחי היבשה, הפך להיות פארסה ממש. גם אם ימצאו נפט, ואני לא מאמין שימצאו, קשה לי להאמין שזה יהיה מסחרי ושניתן יהיה להפיק מזה כסף. אבל מישהו פעם אמר שישראל ידועה בתעשיית מחפשים, קודחים ולא מוצאים".

ברן תקים תחנות טעינת סוללות לבטר פלייס בעשרות מיליוני דולרים

ביום ה' האחרון חשף "גלובס" כי חברת ברן נמצאת במגעים מתקדמים לניהול פרויקט הקמת "תחנות החלפת הסוללות" של בטר פלייס. בטר פלייס מתכוונת לפרוש בשנים הקרובות בישראל 50-70 תחנות החלפה על צירים מרכזיים בערים ומחוצה להן בעלות שמוערכת כיום ב-1.5-1.7 מיליון דולר לתחנה, כולל עלות הקרקע. בנוסף יוקמו עוד כ-30 תחנות בדנמרק, שם אמור הפרויקט להתחיל במקביל.

צ'אק דיווידסון, מנכ"ל חברת נובל אנרג'י, השותפה בקידוח "תמר" ביחד עם קבוצת דלק וישראמקו , מעריך כי העיכובים בהקמת מתקן הקליטה לגז הטבעי שיוזרם מ"תמר" לא יפגעו בלוחות הזמנים של הפרויקט. כלומר, הוא עדיין מעריך שהפרוייקט יוכל להתחיל בהזרמת הגז הטבעי כבר בסוף 2012. נציין כי דייוידסון צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים וייפגש עם גורמים בכירים בממשלה ובמשק האנרגיה הישראלי.

בית ההשקעות הלמן אלדובי פירסם היום המלצת קנייה למניית חברת ביוליין במחיר יעד של 8.5 שקלים, פרמיה של 150% על מחיר הבסיס של מניית ביוליין הבוקר בבורסת תל אביב. בהלמן אלדובי מסבירים כי הערכת השווי של החברה מבוססת על השווי המוערך של 2 התרופות המתקדמות של החברה, אשר מתקרבות למצב בו הוצאות הניסויים כבר אינם מועמסים על החברה והסיכויים לקבל תגמולים עבורן - גבוהים. יחד עם זאת, כלכלני בית ההשקעות טוענים כי מדיניות האופציות של החברה פוגעת בערך הנוצר לבעלי המניות בטווח הארוך.

חברת אלקטרה בנייה, מקבוצת אלקטרה שבשליטת גרשון זלקינד, וחברת ב.ס.ט ייזום בע"מ, זכו יחדיו במכרז לביצוע הקמת איצטדיון הכדורגל סמי עופר במבואותיה הדרומיים של חיפה. הצעת השתיים עומדת על 138.6 מיליון שקל. הצעה זו היתה נמוכה בכ-75 אלף שקל מההצעה של חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון.

חברת סולר מילניום הגרמנית ומנרב החליטו לפרק את השותפות ביניהן לצורך התמודדות במכרז אשלים. הודעה על כך נמסרה הבוקר לוועדת המכרז, בראשות סגן החשב הכללי באוצר גיל שבתאי. לפי הערכות, שתי השותפות יפנו בנפרד למתמודדות שנותרו במכרז ויבדקו אפשרות להצטרף אליהן. במכרז מתמודדות עדיין קבוצת סימנס-סולל-שיכון ובינוי וקבוצת ברייטסורס האמריקנית-ישראלית שצרפה אליה לאחרונה את אלסתום הצרפתית.

מניית סיאלו זינקה היום במחזור גבוה. החברה דיווחה היום כי חתמה הסכם הפצה, לא בלעדי, עם חברת ההפצה המובילה בעולם לציוד דנטלי - חברת הנרי שיין. במסגרת ההסכם, תפיץ הנרי שיין את המכשיר הייחודי שפיתחה סיאלו לטיפול שורש אנדוסקופי ושתלים דנטאליים בראייה ישירה, המאפשרים לרופא לראות את הפעולות שהוא מבצע בחלל הפה בזמן אמת במסך LCD. הציוד כולל אנדוסקופ ייחודי, מסך ומקור אור המשולב כולם ביחידה ניידת אחת.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]