בברקליס מרוצים מנובל: "הגז יתחיל לזרום מתמר ב-2012"

בברקליס חוזרים על מחיר יעד של של 86 דולר למניות נובל, כלומר פוטנציאל לאפסייד של 27% במניה

לאחר פרסום דו"חות נובל אנרג'י ביום חמישי האחרון ושיחת הועידה שקיימה הנהלת החברה, מעדכנים כלכלני ברקליס קפיטל את המלצתם על מניות החברה.

בברקליס מדגישים את הערכות הנהלת החברה כי חבילת המימון לפרוייקט תמר צפוי להיסגר בקרוב וכך גם תוכניות חיבור הפרוייקט לתשתיות הולכת הגז הטבעי. "הפרוייקט נמצא על המסלול הנכון להתחלת הפקה ב-2012".

לגבי פרוייקט לוויתן, קידוח האקספלורציה צפוי להתחיל בחודש אוקטובר הקרוב (עם סיכוי של 50% למציאת גז טבעי בכמות של 16 TCF).

בברקליס חוזרים על מחיר יעד של של 86 דולר למניות נובל, כלומר פוטנציאל לאפסייד של 27% במניה. האנליסטים של ברקליס צופים שהרווח למניה יעמוד השנה על 3.55 דולר וב-2011 על 4.45 דולר.

נציין כי מנכ"ל חברת נובל אנרג'י, צ'אק דיווידסון, אמר בשיחת הועידה כי הוא מעריך שהעיכובים בהקמת מתקן הקליטה לגז הטבעי שיוזרם מפרוייקט "תמר" לא יפגעו בלוחות הזמנים של הפרוייקט. כלומר, הוא עדיין מעריך שהפרוייקט יוכל להתחיל בהזרמת הגז הטבעי כבר בסוף 2012.

בשיחת הועידה שקיימה החברה עם אנליסטים לאחר פרסום דו"חותיה אמר דיווידסון כי "אנחנו עובדים על תוכנית חלופית עם השותפים שלנו, תוכנית פשוטה יותר, ביחד עם הרשויות האחראיות, שתתבסס על התשתיות הקיימות (כלומר, פרוייקט ים תטיס). זה יאפשר לנו גמישות רבה יותר, מבלי לפגוע בלוחות הזמנים של הפרוייקט. אנחנו מקווים לסיים את תכנון מערכת ההולכה החדשה בקרוב".

נציין כי דייוידסון צפוי להגיע לישראל הערב (א') וייפגש עם גורמים בכירים בממשלה ובמשק האנרגיה הישראלי.