היוצרים מחדשים את מאבקם לנוכח ההחלטה לקצר את סרטי התעודה

היוצרים קיבלו הודעה מערוץ 10, המורה להם להפחית את זמן סרטי התעודה המיועדים לערוץ ל-40 דקות לכל היותר

היוצרים מחדשים את מאבקם נגד מיקוד הרגולציה. באחרונה קיבלו איגודי היוצרים הודעה מערוץ 10, המורה להם להפחית את זמן סרטי התעודה שלהם ממינימום של 48 דקות ל-40 דקות לכל הפחות ואף לכל היותר. הדבר נובע מהקלה שהתקבלה במסגרת מיקוד הרגולציה, שאליו הגיעה מועצת הרשות השנייה הקודמת בראשותה של נורית דאבוש.

היוצרים כתבו מכתב למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ובו הם מוחים על ההחלטה להפחית את זמן השידור הדוקומנטרי ולמעשה דורשים להפוך את ההחלטה.

הזכייניים, והראשון שבהם ישראל 10, הודיעו כי הזמן המוגדר כעת לסרט דוקומנטרי שישודר על מרקעם הוא 40 דקות בלבד, על מנת שיתאים למשבצת השידור המיועדת והמתוכננת.

על-פי היוצרים, זמן הדוקומנטרי בפריים-טיים הישראלי הוא הנמוך בעולם, והטענה היא כי הדבר פוגע אנושות ביצירה הדוקומנטרית. לשם הבחנה, בטלוויזיה הרב-ערוצית אין כל מגבלות אורך על היצירה התיעודית.

מיקוד הרגולציה שהתקבל בזמן הקדנציה הקודמת של מועצת הרשות השנייה ביקש להקל על עבודת הרגולטור לנוכח הדרישות שלו מהזכייניות שתחת פיקוחו. בין היתר, מיקוד הרגולציה הקל על הדרישות בז'אנרים השונים והקטין את החלוקה. לאחר החלוקה המחודשת, הוחלט כי זכייני הטלוויזיה המסחרית יוכלו להשקיע פחות בדרמה, אולם השקעתם תומר ביותר תוכניות תעודה איכותיות, אולם זמנן כאמור קוצץ. סוכם אז גם כי תתאפשר לזכיינים בחירה יתרה באופן השקעת הכספים שלהן, כל עוד תהיה ההשקעה בסוגה עילית.

ההחלטות על מיקוד הרגולציה עומדות בימים אלה בבג"ץ לנוכח דרישת הזכיינים להכיר בהן כבר משנת 2008, אז ייקבע כי עמדו בהתחייבויותיהן.

מהרשות השנייה לא נמסרה תגובה.