מה מגלה הנפט על מחיר המניות

עלייה נוספת, תוך כדי תיקון רחב, לקראת הכרעה בשוק המניות בבורסות האמריקניות

כמו בחיים, כך גם בניתוח טכני, לפעמים צריך לקבל עזרה מחברים. בניתוח טכני הכוונה להתאמה (קורלציה) בין נכסים פיננסיים - התבוננות בנכס אחד שלא מעניין אותנו, כדי להסיק מסקנות על נכס אחר, שכן מעניין.

בסקירה זו אדגים את הדבר באמצעות מדד S&P 500 והנפט .

תחילה, כמה מילות הקדמה על הדילמה העומדת לפנינו לגבי S&P: מאז השפל ב-25-05-2010, המדד מדשדש בטווח רחב. דשדוש זה, מהווה תיקון לירידה מה-26-04-2010, אשר לובש ופושט צורה.

כפי שהסברתי בעבר, סקירות שעסקו בתורת גלי אליוט, מבני תיקונים עשויים להיות מאוד מסובכים לזיהוי והבנה בזמן אמת, בגלל יכולתם ללבוש צורות מגוונות מאוד. מזיגזג בודד ועד קומבינציה של יסודות שונים, הכול חוקי, והכול מתאים לכללים. לכן, נעזרים בכלים כמו סרגלי פיבונאצ'י, קווי מגמה, ורמות תמיכה והתנגדות כדי להבין טוב יותר מה שקורה לנגד עינינו. הפעם נעזר בקורלציה.

נתבונן בגרף היומי והשבועי של תעודת הסל המייצגת את הנפט (USO):

משה שלום נפט
 משה שלום נפט

בגרף השבועי ניתן לראות שהמחיר ירד בצורה מאוד מהירה מ-42 ל-31, ומשם יצר תנועה נגדית מעלה אשר נעצרה ב-36. הניסיון השני לפרוץ כלפי מעלה רמה זו, התעודה נתקלת כעת גם בממוצע הנע, הבא לקראת המחיר, והמהווה גם הוא התנגדות די חזקה (חץ ו-1 סגול).

מהגרף היומי ברור שהירידה קרתה בחמישה גלים יורדים (מספרים בכחול), ושאת מה שקורה אפשר לזהות כסדרות של שלשות. מצב זה מזהה את המגמה כיורדת, כאשר מאז סוף מאי, נרשם תיקון טכני מדשדש.

על פי ספרור זה, לתעודה נותר לסיים את ה-C האחרון של הזיגזג השני כדי לסיים את התיקון כולו, לפני חידוש המגמה היורדת. תהליך מסיים זה יכול להיעצר באחד משלושת האזורים שסימנתי בעזרת החצים הסגולים (2 סגול):

• ההתנגדות הקודמת ב-36, המהווה את ה-C של הזיגזג הראשון.

• רמת ה-50% תיקון פיבונצ"י של כל הירידה.

• שילוב קטלני בין רמת ה-61.8% תיקון פיבונצ"י, הממוצע הנע 200 והשיא של תת-גל 4

• מתנדי המומנטום בשני הגרפים נאוטרליים ומאפשרים תנועה לכל כיוון.

ועכשיו לגרפים של מדד מניות S&P500 עצמו:

משה שלום סנופי
 משה שלום סנופי

עד עכשיו הראיתי את גל 2 (כחול) מורכב מן הסדרה הראשונה של גלי ABC. וזאת בגלל:

• המבנה הפרופורציוני בין הגלים.

• הגעת שיא הזיגזג ל-50% תיקון של כל הירידה בדיוק.

• הגעת שיא הזיגזג לממוצע הנע 50 (ירוק) בדיוק ושם ירד המחיר בחדות יוצאת דופן.

• הירידה משיא הזיגזג הצליחה לשבור את תחתית תת-גל A של הזיגזג.

המשמעות היא שכל מה שקרה מהשיא ב-21-06-2010 (שבו הגיע המדד ל-1131) היה חלק מגל 3 יורד. בגלל היות גל 3 הגדול והאלים בדרך כלל בכל סדרה, חשוב מאוד לזהות אותו נכון. לכן, חשוב לזהות אפשרויות אחרות, אם כאלה מתחילות לאותת על קיומן.

להלן הגורמים הגורמים לי להניח שסיום 2 יגיע בעתיד ולא קרה בעבר, כפי שהנחתי קודם:

• עליית המדד חזרה מעל 1040, יחד עם חציית קו המגמה היורד (1 סגול).

• חציית קו המגמה מהשיא באפריל, יחד עם הממוצע הנע 50 (ירוק) (2 סגול).

• יצירת יתד עולה אשר החלק המסיים שלה אמור להיות קרוב מאוד לשיא ה-C הקודם.

• העומק הרב של תת-גל 2 של 3.

ועכשיו, נוסיף את מה שקורה בנפט כמחזק קורלטיבי.

שורה תחתונה:

הספרור הסביר ביותר כרגע מצביע על כך שגל 2 של 1 של שלב C לבש צורת זיגזג כפול ולא בודד ושגל 3 עדיין לא החל. לטווח הארוך, אין זה משנה כלל, כי מאז אפריל התחדש השלב הדובי של המשבר אבל מה שקרה בטווח הקצר -S&P500 , מצביע שוב על הצורך לקחת את גלי אליוט כמפת דרכים בלבד, ולא ככלי מסחר בזמן אמת.

רק תנועות במחיר, בטווח שבו הסוחר מעוניין (ארוך, בינוני, קצר), אמורות לייצר כניסות או יציאות מפוזיציה. עדיין, חשוב להכיר ולהבין את התמונה הגדולה ומה ניתן לצפות ממנה, אבל "לעשות", צריך אך ורק על פי כללי המגמה.

  • משה שלום הינו מנתח שווקים פיננסיים בכיר, וחלק מצוות אתר "הכול בגרפים" (http://www.grafim-online.com) המספק שירותים למשקיעים וסוחרים.

    ניתן ליצור קשר במייל Moshe.Shalom@gmail.com.

  • משה שלום עשוי להיות בעל עניין אישי בנכסים הפיננסים המוזכרים בסקירה זו. אין לראות בנכתב בה הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
  • המעוניינים להיכנס לרשימת תפוצה לקבלת התראות על סקירותיו, וחומרים נוספים, יכולים לשלוח אימייל ל- Moshe.Shalom@gmail.com עם "אני מעוניין להצטרף" בנושא או בתוכן.