האינפלציה בתאילנד מרימה ראש, תיתכן העלאת ריבית נוספת

האינפלציה בתאילנד הואצה ביולי, והדבר מאשש את עמדת הבנק המרכזי כי ייתכן שיהיה צורך בהעלאת ריבית נוספת.

ביולי עלה מדד המחירים לצרכן ב-3.4% לעומת החודש המקביל אשתקד, לאחר עלייה של 3.3% ביוני, דיווח היום (ב') משרד המסחר.

בחודש שעבר העלה הבנק המרכזי את הריבית לראשונה בתקופה של קרוב לשנתיים, ובכך הצטרפה תאילנד לשכנותיה, מלזיה והודו, שהעלו את הריבית לנוכח ההאצה בקצב ההתאוששות הכלכלית באסיה. ב-21 ביולי אמר סגן נגיד הבנק המרכזי של תאילנד, בנדיד ניג'תאוורן, שהעלאות הריבית "יימשכו" במקביל להתאוששות.

"האינפלציה במחצית השנייה נמצאת במגמת עלייה במקביל לעליית מחירי המזון", אמר פימונוואן מהוג'צ'ריוואונג, כלכלן בקסיקורן ריסרצ' בע"מ בבנגקוק, לפני פרסום הנתונים. "הבנק המרכזי צפוי להמשיך להעלות את הריבית כדי למנוע זינוק באינפלציה בשנה הבאה".

ב-23 ביולי העלה הבנק המרכזי את תחזית הצמיחה הכלכלית לשנה הנוכחית ל-7.5%, לנוכח נתוני הייצוא והתאוששות הביקוש המקומי לאחר התסיסה הפוליטית במדינה באפריל-מאי.

"האינפלציה צומחת במקביל לצמיחה הכלכלית", אמר יניונג פואנגרצ', מזכיר קבוע לענייני מסחר, בתדרוך לעיתונאים. "זה עדיין בתוך טווח 3%-3.5% של התחזית שלנו. הממוצע לשנה כולה לא יעלה על 3.5%".

מדד אינפלציית הליבה של תאילנד, שאינו כולל מזון טרי ודלק, עלה בחודש שעבר ב-1.2% לעומת אשתקד, דיווח משרד המסחר.

בחודש שעבר האריכה ממשלתו של אבהיסיט וג'ג'יבה בשישה חודשים את הסובסידיות לתחבורה ציבורית ולאנרגיה, במטרה לצמצם את הנטל של הציבור לאחר תקופת האלימות הפוליטית.

"להערכתנו האינפלציה תואט במקצת החל מהרבעון השלישי", אמר יניונג. "על פי מוצרי המפתח שאחריהם אנחנו עוקבים אין שום סימן לעליות מחירים".