יולי חזק לענף קרנות הנאמנות; הראל-פיא ודש בלטו בגיוסים

מנהלי הקרנות גייסו קרוב ל-2.5 מיליארד שקל ביולי, כשמרבית הגיוסים היו לקרנות האג"ח ■ גם קרנות אלטשולר-שחם בלטו בגיוסים

מגמת הצמיחה בענף קרנות הנאמנות נמשכת, ונכסיו כבר עומדים על 146.5 מיליארד שקל. בחודש יולי צמח הענף ב-3.8 מיליארד שקל, כשהגיוסים נטו הסתכמו בכ-2.45 מיליארד שקל.

בחודש יולי בלטו הגיוסים לקרנות אג"ח מדינה, שעמדו על כ-820 מיליון שקל. גם אפיק קרנות האג"ח הכללי רשם צמיחה נאה, של כ-2 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.5 מיליארד שקל הם גיוסים נטו. באפיק זה בלטו בעיקר הקרנות המעורבות, מסוג 90/10 ו-80/20, שהן כמו תיק השקעות מנוהל. על רקע אי הוודאות בשווקים, נראה שיועצי ההשקעות בבנקים מעדיפים להעביר את האחריות לאלוקציה של הנכסים לידי מנהלי הקרנות.

אפיק נוסף שמתחיל לתפוס נפח הוא אגדי החוץ. למרות שכבר מ-2008 ניתן לנהל קרנות מסוג זה (קרן שמשקיעה במספר קרנות, ובכך מאפשרת פיזור רחב של השקעות), רק לאחרונה על רקע סביבת הריבית הנמוכה האפיק תפס תאוצה, והוא כבר מנהל כ-1.5. מיליארד שקל. באפיק זה בולטת דש עם מספר אגדים, וכן פסגות, הראל, מיטב ותמיר פישמן, המציעות אגדים של קרנות אג"ח ומניות בחו"ל. מבחינת מנהלים בענף, בחודש יולי שוב בלטו בגיוסים קרנות הראל-פיא, ואליהן הצטרפה דש שגייסה כחצי מיליארד שקל.

596 מיליון שקל, הוא היקף הגיוס לקרנות הראל-פיא שבניהול סמי בבקוב. קרנות החברה כבר מנהלות כ-18.4 מיליארד שקל, צמיחה של למעלה מ-20% מתחילת השנה.

גם קרנות דש, שבניהול עידו בירמן ויאיר שני, רשמו גיוסים מרשימים בחודש יולי, שהסתכמו ב-516 מיליון שקל. לאחר תקופה של פדיונות, קרנות דש חזרו בחודשים האחרונים לגייס, וטיפסו למקום השישי בענף עם 9.1 מיליארד שקל.

קרנות פסגות בניהול רועי ורמוס גייסו ביולי 336 מיליון שקל, מתוכם כ-132 מיליון שקל בכספיות, וקרנות אקסלנס בניהול מאיר מזוז גייסו 222 מיליון שקל, כמחצית מהם לכספיות.

8.88 מיליארד שקל הם נכסי קרנות כלל פיננסים. לאחר פדיונות של כ-400 מיליון שקל במחצית הראשונה השנה, קרנות החברה בניהול גיא שיקר גייסו ביולי 56 מיליון שקל. יחד עם זאת, רוב הגיוס הוא בקרנות כספיות של גופים הקשורים לבית ההשקעות.

גם קרנות אי.בי.אי, בניהול עודד גל, סובלות לאחרונה מפדיונות, שהסתכמו במחצית ב-280 מיליון שקל וביולי ב-42 מיליון שקל נוספים.

בקרנות מנורה מבטחים בניהול רונן אביגדור גייסו ביולי 239 מיליון שקל, לאחר פדיונות נמוכים בקרנות הכספיות, ובקרנות מיטב אותן מנהל רפי ניב גויסו 66 מיליון שקל, הרוב לקרנות הכספיות.

52% הוא שיעור הגידול בהיקף נכסי הקרנות של אלטשולר שחם. קרנות החברה גייסו במחצית כ-806 מיליון שקל, וביולי 367 מיליון שקל נוספים, בעוד שב-2009 כולה גייסו 164 מיליון שקל בלבד. למרות שמועות בשוק כי הגיוסים המרשימים הם של תיקי ההשקעות בבית, בחברה מסבירים את הצמיחה הדרמטית בשינוי אסטרטגי שיווקי, שכלל איחוד של קרנות ושימת דגש על קרן אחת מוצלחת בכל קטגוריה.

גם לקרנות ילין לפידות היה חודש מוצלח, עם גיוס של 117 מיליון שקל, לאחר שבמחצית הראשונה כולה גייסו קרנות החברה 205 מיליון שקל.

בקרנות מרכנתיל שבניהול עופר מריאש נרשמו פדיונות של 25 מיליון שקל, רובם מהקרנות הכספיות.

[לאתר קרנות]

22
 22