בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת: BMW זינקה לאחר הדו"ח

BMW דיווחה על הרווח הגבוה ביותר מזה שנתיים וחצי ■ אינדונזיה נפלה לאחר שמדד המחירים לצרכן עלה לשיא שנתי של 6.6% ביולי ■ מניות הבנקים דחפו את השווקים קדימה לאחר הדו"חות החזקים של HSBC אתמול

למרות האווירה החיובית ששררה אתמול בוול סטריט, הבורסות באירופה נפתחו היום בירידות קלות. לאחר מכן התמתנו הירידות ובסיום סגרו המדדים במגמה מעורבת, במקביל להתמתנות בירידות בוול סטריט.

לפני פתיחת המסחר בניו-יורק פורסמו נתוני הצריכה וההכנסה הפרטית לחודש יוני. הצריכה הפרטית, האחראית לכ-70% מצמיחת התמ"ג בארה"ב, נותרה ללא שינוי ביוני, בהתאם לציפיות ולאחר שבחודש הקודם רשמה עלייה של 0.2%. גם ההכנסה הפרטית נותרה ללא שינוי לעומת צפי לעלייה של 0.1% ולאחר שבמאי עלתה ב-0.4%.

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט פורסמו נתונים מאכזבים. נתון ההזמנות מהמפעלים בחודש יוני רשם ירידה של 1.2% לעומת צפי לירידה של 0.5% , לאחר שבמאי ירדו ב-1.4%. בנוסף פורסם נתון משוק הנדל"ן לפיו המכירות התלויות של בתים בארה"ב (מכירות שנחתמו בחוזים אך עוד לא בוצעו בפועל) ירדו ב-2.6% לעומת צפי לעליה של 0.5% , לאחר שבמאי צללו ב-30%.

יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם BMW הגרמנית דיווחה היום שהרווח הנקי ברבעון השני זינק פי 6 ל-831 מיליון אירו (1.09 מיליארד דולר) מ-119 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר ברווח הגבוה ביותר שלה בשנתיים וחצי האחרונות. הרווח עקף את תחזיות האנליסטים שעמדו על 546 מיליון דולר.

הבורסות באסיה ננעלו מוקדם יותר במגמה מעורבת. המדדים נטו לעליות במשך רוב יום המסחר, זאת כאשר המדדים האזוריים עלו לשיא של שלושה חודשים.

באוסטרליה הותיר הבנק המרכזי את הריבית על כנה ברמה של 4.5%, בהתאם לציפיות. "בבנק המרכזי רואים עלייה בהתאם לציפיות בשיעור האינפלציה ובשיעור הצמיחה במשק, והחששים שעדיין קיימים ביחס ליציבות הכלכלה העולמית הובילו את הבנק להותיר את הריבית על כנה" אמר הנגיד האוסטרלי, גלן סטיבנס.

באינדונזיה נרשמה ירידה במדד המוביל על רק חששות האנליסטים מסיכונים אינפלציונים במדינה לאחר שמדד המחירים שהתפרסם היום עלה לרמתו הגבוהה ביותר מזה שנה. המדד ביולי עלה ב-6.6% לעומת השנה שעברה בעוד שביוני עמד שיעור העלייה השנתית על 5.05%.

"הכלכלה העולמית יכולה להוכיח כי מצבה פחות גרוע ממה שחשבו רבים" אמר הבוקר אסטרטג השווקים של חברת ההשקעות MU מטוקיו ושהוסיף כי "הנתונים הטובים מהצפי שנרשמו בארה"ב מקלים על האווירה בשוק".

מניות הפיננסים ביפן ובהונג קונג המשיכו לבלוט בעליות הנשענות על הדו"חות החזקים שפורסמו אתמו באירופה, דוגמאת זה של HSBC.

מדד הבנצ'מארק האיזורי ה-MSCI אסיה פאסיפיק נסחר הבוקר ברמת שיא של 3 חודשים, כאשר החשש מפני חדלות פירעון של תאגידים שונים מתפוגגת, מה שבא לידי ביטוי בירידה לשפל של שלושה חודשים בעלויות ני"ע המבטחים מפני חדלות פירעון של אג"ח קונצרניות.