מספר כלי הנשק בבעלות אזרחי ארה"ב לשיא - 270 מיליון

בארה"ב יש 90 אקדחים ורובים על כל 100 אזרחים, לעומת 10 כלי נשק לכל 100 איש בשאר העולם

בארה"ב יש 90 אקדחים ורובים על כל 100 אזרחים, והדבר מזכה את החברה האמריקנית בתואר החברה החמושה ביותר בעולם. כך עולה מדו"ח שהתפרסם בשבוע שעבר.

אזרחים אמריקנים מחזיקים ב-270 מיליון מ-875 מיליון כלי הנשק החמים הידועים בעולם. כך עולה מסקר כלי הנשק הקלים 2007 של המכון ללימודים בינלאומיים גבוהים בז'נבה. 4.5 מיליון מ-8 מיליון האקדחים והרובים החדשים המיוצרים בעולם מדי שנה נרכשים בארה"ב, על פי הסקר.

"ברחבי העולם היחס הוא כלי נשק חם אחד על כל שבעה בני אדם. ללא ארה"ב, היחס צונח לכלי נשק חם אחד על כל 10 בני אדם", נאמר בדו"ח.

מצבור הנשק האזרחי השני בגודלו בעולם נמצא בהודו, עם 46 מיליון כלי נשק חמים שאינם שייכים לכוחות אכיפת החוק או לצבא. עם זאת, היחס בהודו הוא של 4 כלי נשק חמים בלבד על כל 100 בני אדם. סין נמצאת במקום השלישי, עם 40 מיליון כלי נשק חמים בידיים פרטיות, ויחס של 3 כלי נשק חמים על כל 100 בני אדם.

גרמניה, צרפת, פקיסטן, מקסיקו, ברזיל ורוסיה הן המדינות הבאות בדירוג מצבורי התחמושת האזרחיים בכל מדינה.

על בסיס מספר כלי נשק לגולגולת, נמצאת תימן במקום השני לאחר ארה"ב ברשימת המדינות שבהן מתגוררים האזרחים החמושים ביותר בעולם, עם 61 רובים או אקדחים על כל 100 בני אדם. אחריה באות פינלנד, עם 56, שווייץ עם 46, עיראק עם 39 וסרביה עם 38.

צרפת, קנדה, שבדיה, אוסטריה וגרמניה הן הבאות בתור, ובכל אחת מהן יש 30 רובים או אקדחים על כל 100 בני אדם. רבות מהמדינות העניות המזוהות לעתים קרובות עם אלימות נמצאות במקומות נמוכים בהרבה ברשימה. בניגריה, למשל, יש רובה או אקדח אחד על כל 100 בני אדם.

"כלי הנשק החם מפוזרים באופן מאוד בלתי אחיד ברחבי העולם. הדימוי של אזורים מסוימים, כמו אפריקה או אמריקה הלטינית, כאזורים שמוצפים בכלי נשק - הדימוי הזה בהחלט מטעה", אמר מנהל סקר כלי הנשק הקלים, קית' קראוזה.

הדו"ח, שמסתמך על נתונים ממשלתיים, סקרים ודיווחי תקשורת, כדי לאמוד את היקף מצבורי הנשק בעולם, מעריך כי ברחבי העולם נמצאים 650 מיליון כלי נשק חמים בידי אזרחים, ו-225 מיליון כלי נשק כאלה נמצאים בידי אנשי אכיפת החוק והצבא. 12% בלבד מסך כלי הנשק המוחזקים בידי אזרחים רשומים אצל הרשויות.