הסטארט-אפ הישראלי eXelate, שפועל בתחום הפרסום הממוקד, השלים גיוס של 15 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון האמריקנית מנלו ונצ'רס והמשקיעה הקיימת כרמל ונצ'רס. מאז הקמתה גייסה החברה 19 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי.
לדברי החברה, ההון שגויס בסבב הנוכחי, יסייע לה להרחיב את מאגר המידע שלה, להיכנס לשווקים חדשים, ולהמשיך בפיתוח הטכנולוגי שלה.
את אקסלייט הקימו ב-2006 מאיר (אירי) זוהר, שמשמש כמנכ"ל החברה; ואלעד אפרים, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה (CTO). החברה מפתחת פלטפורמה מקוונת, שמשמשת כבורסה למסחר במידע התנהגותי על גולשים אנונימיים. הבורסה מתווכת בין בעלי האינפורמציה על הגולשים, כלומר בעלי האתרים ויצרני התוכן, לבין רוכשים פוטנציאליים, קרי משרדי פרסום ורשתות פרסום, ומציעה ליצרני התוכן כלי נוסף ליצירת הכנסות.
מידע על 150 מיליון גולשים
בתחום הפרסום המקוון, מידע התנהגותי על הגולשים נחשב לנכס אמיתי עבור המפרסמים, שכן הוא מסייע להם לדעת מה המשתמשים עושים באזור מסוים באתר ומה הם מחפשים שם, לצד נתונים מפולחים יותר, כגון הגיל והמגדר שלהם. המידע הזה מסייע למפרסמים להגיש לגולשים פרסומות רלוונטיות.
בהתאם לכך, הפלטפורמה של אקסלייט, שהושקה בתחילת 2008, מכילה מידע על העדפות הגלישה של 150 מיליון גולשים שונים בארה"ב, שמבקרים בעשרות אתרים אשר משתפים פעולה עם הפלטפורמה. זאת, באמצעות קוקי (קוד מושתל), שמאפשר איסוף המידע באופן אנונימי מהאתרים. המידע, שמחולק לכ-16 קטגוריות נושאיות, מוצע למכירה בבורסה, ומפרסמים יכולים לרכוש אותו ולהתבסס עליו בהשקת קמפיינים פרסומיים.
אחת ההשלכות שנגזרות ממסחר במידע על הגולשים, היא הפגיעה בפרטיות. אולם, אקסלייט מדגישה כי היא מציעה כלים שמאפשרים לרוכשים ולקונים של המידע לתקשר ביניהם באופן מאובטח ותוך שמירה על הפרטיות של הגולשים, שיכולים לבחור בקלות באופציה של Opt-Out ולגלות איזה מידע אקסלייט אוספת עליהם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.