פסגות על בזק: פוטנציאל ההתייעלות ממשיך להפתיע

האנליסטיות לימור גרובר וטליה לויברג ממחלקת מחקר Sell Side בפסגות: בהחלט מרגישות בנוח לחזור על המלצת קנייה במחיר יעד של 10.3 שקל

אתמול (ב') פרסמה בזק , קבוצת התקשורת הנמצאת בשליטת שאול אלוביץ', את תוצאות חזקות לרבעון השני של 2010, וכלכלני פסגותמעדכנים היום את סקירתם על החברה והמניה.

האנליסטיות לימור גרובר וטליה לויברג ממחלקת מחקר Sell Side בפסגות אומרות כי התועלות הנובעות מהרשת החדשה של פלאפון וה-NGN בשילוב ההתייעלות המתמשכת שמבצעת הנהלת החברה ממשיכות לעקוף את ציפיותינו ואל מול הכנסות בהתאם להערכותינו המוקדמות או אף מעט נמוכות מהן בפלאפון, ב-ADSL ובבזק בינלאומי, תחזיות הרווח שוב נותרו מאחור.

בנטרול רווח חד פעמי בהיקף של 57 מיליון שקל ובנטרול וואלה הציגה בזק רווח תפעולי של 929 מיליון שקל, שיעור של 31.1% מההכנסות מול צפי של פסגות לרווח של 896 מיליון שקל ושיעור של 30.1%. שיעור ה-EBITDA בנטרול הרווח החד פעמי ובנטרול וואלה ברבעון הסתכם ב-42.8% מול צפי ל-41.7%.

ברמת הרווח הנקי, תרומת ההכנסה החד פעמית בעקבות איחוד לראשונה של וואלה קוזזה ככל הנראה ע"י ההפרשה שביצעה יס בעקבות הפסיקה לטובת אקו"ם בבוררות מול הוט וע"י עלייה חדה בהוצאות המימון של יס בעקבות המדד הגבוה יחסית שנרשם ברבעון השני (מדד ידוע של 1.4%).

בפסגות אומרים כי תוצאות בזק שבות ומחישות את היתרון המובנה הקיים בה לעומת חברות התקשורת האחרות. היתרון כולל מספר מרכיבים: נקודת מוצא נוחה פחות כאשר ההתקדמות הטכנולוגית של בזק מתבטאת בהתייעלות מתמשכת המפצה על ההשפעות הרגולטוריות ועל השחיקה בפעילות הנייחת.

זאת ועוד, האיזון המובנה בפעילות החברה מאפשר קיזוז השפעות בין החברות הבנות. וגם: לצד האיומים הרגולטוריים קיים פוטנציאל משמעותי להקלות רגולטוריות ובראשן הקלה בהפרדה המבנית וביטול הפיקוח התעריפי.

בעקבות התוצאות וכנס המשקיעים, בו הושם דגש על יכולת ההתמודדות של החברה אל מול האיומים, "אנו בהחלט חשים בנוח לחזור על המלצת קנייה במחיר יעד של 10.3 שקל", אומרים בפסגות.