מחיר הנפט טיפס לשיא של 12 שבועות: 82.55 דולר לחבית

מחיר אונקיית הזהב טיפס ב-0.3% לרמה של 1188.7 דולר ■ החיטה ירדה ב-2%, מנגד

במחירי הסחורות נרשמה היום (ג') מגמה מעורבת. בעוד מחירי הנפט מטפסים לשיא של 12 שבועות, הזהב רשם עלייה קלה ואילו החיטה תיקנה למטה בירידה חדה לאחר שאתמול זינקה לשיא של שנתיים על רקע מזג האוויר הקשה והשריפות ברוסיה.

מחיר חבית נפט גולמי קל רשם עליה של 1.5% בניו-יורק לרמה של 82.55 דולר ומחיר אונקיית הזהב טיפס ב-0.3% לרמה של 1188.7 דולר. החיטה ירדה ב-2%, מנגד.

אנליסטים ציינו כי הגורם העיקרי שמספק רוח גבית למחירי הסחורות כיום הוא חולשת הדולר מול מטבעות מרכזיים, וגם חלק מנתוני המאקרו שהתפרסמו לאחרונה והביאו לירידה במפלס החששות מפני מיתון נוסף בעולם המערבי.

בני מוזס, מנכ"ל כוון בית השקעות, אומר כי העליה נובעת מ- 3 סיבות עיקריות כשהמרכזית בהן היא פעילות ספקולטיבית של קרנות גידור הרוכשות חוזים עתידיים על הסחורות בצורה מאסיבית במטרה להפעיל לחצים על המחירים כלפי מעלה. גורם נוסף הוא המשקיעים, ששינו כיוון ומאווירה של דפלציה וחשש מתגבר אודות מצבה המידרדר של כלכלת אירופה וכלכלת העולם כאשר התברר להם מהנתונים בפועל שמצב הכלכלה טוב בהרבה משחשבו תחילה. מדד הביטחון לתחזית הכלכלית של אירופה שהתפרסם בימים האחרונים טיפס ביולי לרמה הגבוהה ביותר מזה שנתיים.

[לטבלת חוזים עתידיים]