ברק פנה לנתניהו: "לשקול מחדש את גירוש 400 ילדי הזרים"

שר הביטחון קרא לממשלה לשקול מחדש את ההחלטה שהתקבלה בעת שהותו בחו"ל ■ מסקנות הוועדה הבין-משרדית שאושרו יאפשרו הישארות 800 ילדים בארץ ויחייבו עזיבת 400 אחרים

שר הביטחון אהוד ברק פנה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לשקול מחדש את גירוש 400 ילדי העובדים הזרים. ברק, אשר שהה בחו"ל בעת ההצבעה על החלטות הוועדה הבין-משרדית לעניין מעמד ילדי העובדים הבלתי חוקיים, לא הצביע בעת קיום הדיון במסקנות ואף לא הותיר מאחוריו פתק הצבעה בטענה כי "אין הדבר מכובד בהחלטה רגישה מסוג זה".

עמיתיו למפלגה, השר בנימין (פואד) בן אליעזר והשר יצחק (בוז'י) הרצוג, נמנו בדיון על המתנגדים להמלצות הוועדה, וביקשו ביחד עם שר החינוך גדעון סער להחיל הקלות מרחיקות לכת שיאפשרו ליותר ילדים להישאר בארץ.

על פי המלצות הוועדה, שהתקבלו ביום א' האחרון, 400 ילדים שגילם נמוך מחמש יאלצו לעזוב את הארץ, ואילו 800 ילדים, בגילאי גן חובה עד י"ב יישארו בישראל. הוועדה קבעה כי הילדים יגורשו עם הוריהם אלא אם הם נמצאים בארץ חמש שנים רצופות ורשומים לבית ספר ישראלי. 13 שרים תמכו בהחלטה ואילו 10 התנגדו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ציין כי מדובר בהחלטה שקולה ומאוזנת לבעיה רגישה זו. "החלטה זו משופעת מ-2 שיקולים עיקריים: השיקול של אנושיות והשיקול ה-2 הוא של ציונות. אנחנו מחפשים דרך לקלוט ולאמץ אל ליבנו ילדים שגדלו והתחנכו כאן כישראליים. מנגד, איננו רוצים ליצור תמריץ שמאות אלפי מהגרי עבודה בלתי חוקיים ישטפו את הארץ", אמר נתניהו.

"ההחלטה הזו מאזנת בין הצורך האנושי להשאיר בארץ את רוב רובם של הילדים, שהתערו בישראל ולומדים במערכת החינוך שלנו, לבין הצורך למנוע תמריץ להסתננות בלתי חוקית של מהגרי עבודה שתסכן את האופי היהודי והדמוקרטי של המדינה", הוסיף ראש הממשלה.