אמובי חתמה על עסקה בהיקף עשרות מיליוני דולרים בגרמניה

כלי הפרסום שלה יגיע ל-75% מתוכן הסלולר במדינה ■ אמובי פיתחה פלטפורמת ניהול פרסומות וקמפיין, שמאפשרת להתאים פרסומות רלוונטיות למשתמשי הודעות SMS ומולטימדיה (MMS), וכן סרטונים, מוזיקה, משחקים ואינטרנט במכשיר הסלולר

אמובי כובשת את השוק הגרמני עם עסקה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. החברה חתמה על חוזה עם Gruner Jahr, חברה שאחראית על 75% מהתוכן הסלולרי בגרמניה. במסגרת העסקה, אמובי תהיה במהלך השנים הקרובות שותפה בלעדית שלה בכל הקשור לפרסום סלולרי.

אמובי פיתחה פלטפורמת ניהול פרסומות וקמפיין, שמאפשרת להתאים פרסומות רלוונטיות למשתמשי הודעות SMS ומולטימדיה (MMS), וכן סרטונים, מוזיקה, משחקים ואינטרנט במכשיר הסלולר. העסקה גם מציינת גיוון בפעילותה של אמובי, משום שזוהי עסקה הראשונה שלה שאינה עם מפעיל תקשורת.

לדברי זוהר לבקוביץ', מנכ"ל אמובי, השוק הגרמני הוא הגדול באירופה. "אנחנו מנסים לאחד את השוק", הוא אומר. "שוק הפרסום הסלולרי מפוזר ומפרסם לא יכול להגיע לקהל גדול בקנייה אחת של שטחי פרסום".

"אין העדפה לגוגל"

בתחילת השנה רכשה אמובי את חברת RingRing Media, סוכנות פרסום סלולרית, שמספקת למפרסמים שירותי תכנון וקניית שטחי פרסום, תמורת כ-15-20 מיליון דולר. עסקאות גדולות בהרבה בשוק זה ביצעו גוגל ואפל, שנכנסו באמצעות רכישות לזירת הפרסום הסלולרי.

"השוק בתחום שלנו רותח, אבל אנחנו לא בלחץ", אומר לבקוביץ'. "תמיד יש דיבורים, אבל אנחנו עסוקים בבניית החברה, ומאמינים שיש מקום בשוק לחברה עצמאית. מפעילים ויצרני טלפונים גדולים לא תמיד ממהרים לעבוד עם גוגל ואפל".

על השוק בו פועלת אמובי, אומר לבקוביץ' כי "הוא תמיד היה טוב ולא התלוננו עליו". הוא מציין שרווחי החברה יגדלו השנה "פי כמה וכמה" לעומת 2009.

"מבחינת היקפי הכספים שמועברים במערכות שלנו, אנחנו יותר גדולים מאחרים", הוא אומר כשהוא מתייחס לאפל וגוגל. "לדוגמה, מפעילת התקשורת הטורקית טורקסל, שהיא לקוח שלנו, דיווחה ב-2009 על הכנסות מפרסום סלולרי בהיקף של 140 מיליון דולר. זה יותר מגוגל ואפל ביחד.

"אפשר רק לנחש את ההיקפים בטלפוניקה ובוודאפון, שהן גדולות יותר וגם הן לקוחות שלנו", אומר לבקוביץ'.