התאוששות בזחילה: ירידה של 0.4% בלבד במספר המובטלים

נתנוני שירות התעסוקה לחודש יוני מציגים התמתנות בשיעור הירידה במספר הבלתי מועסקים ומאידך עלייה של 1.8% במספר המובטלים החדשים ■ יוסי פרחי: "שוק העבודה במצב לא ברור"

שוק העבודה מממשיך לנסות להתאושש מהמשבר הכלכלי ועושה זאת בצעדים קטנים מאוד: נתוני שירות התעסוקה לחודש יוני שפורסמו היום (ד') מצביעים על ירידה בשיעור של 0.4% במספר המובטלים במשק הישראלי אשר הגיע ל-205,734 בני אדם לעומת 207,473 בחודש מאי. (מספרים מנוכי השפעות עונתיות וחגים)

זאת בהמשך לירידה של 0.8% שנרשמה במספרם של המובטלים בחודש מאי - ירידה של 1.1% שנרשמה בחודש אפריל. הירידה החדה ביותר, בשיעור של 1.3%, נרשמה במספרם של דורשי עבודה שאינם אקדמאים.

מאידך, מדווחים בשירות התעסוקה, נרשמה ביוני עלייה של 1.8% במספר המצטרפים החדשים למעגל האבטלה. המדובר ב-19,272 בני אדם שפנו לראשונה ללשכות במהלך חודש יוני, למעלה מ-67% מהם מאחר ופוטרו לאחרונה.

מהתונים עולה עוד כי 25.8% מדורשי העבודה מתגוררים ביישובים ערבים (53,085 בני אדם) ו-15.5% אחרים גרים בעיירות הפיתוח (כ-32 אלף איש).

"המסקנה הנובעת מהנתונים היא ששוק העבודה נמצא כרגע במצב לא ברור", אמר עם פירסום הנתונים מנכ"ל שירות התעסוקה יוסי פרחי. "ישנן מגמות סותרות, כאשר מחד אנו עדים לגידול זעיר במספר המפוטרים והתמתנות בירידה בשיעור האבטלה, ומאידך גידול בביקושים לעובדים בחודשים האחרונים".