לאחר קצת יותר משנה: גוגל סוגרת את שירות Google Wave

גוגל: "אנחנו לא מתכננים לפתח את ווייב כמוצר העומד בפני עצמו; נתחזק את האתר לפחות עד סוף השנה ונרחיב את הטכנולוגיה הזו לשימוש במוצרי גוגל אחרים"

הנה עוד גל גדול? ענקית האינטרנט גוגל הודיעה אתמול (ד') בבלוג של החברה כי היא סוגרת את השירות החדשני שהשיקה רק לפני קצת יותר משנה - Google Wave. זאת לאחר שנוכחה לדעת כי המוצר לא מצליח למשוך אליו מסה קריטית של משתמשים.

"היינו מאוד נרגשים מגוגל ווייב בתוך החברה, אפילו שלא היינו בטוחים כיצד יגיבו המשתמשים לצורת התקשורת השונה באופן קיצוני", נכתב בבלוג. למרות שבגוגל האמינו ביכולות של המוצר, גם ענקית האינטרנט, מסתבר, יודעת להודות בטעות. "למעט הצלחות המוצר ומספר אוהדים נאמן, ווייב לא אומץ על ידי המשתמשים בקצב שהיינו רוצים לראות".

לדברי גוגל, "אנחנו לא מתכננים לפתח את ווייב כמוצר העומד בפני עצמו, אנחנו נתחזק את האתר לפחות עד סוף השנה ונרחיב את הטכנולוגיה הזו לשימוש במוצרי גוגל אחרים".

נזכיר כי במאי 2009, השיקה גוגל את המוצר במסגרת כנס Google I/O, והעזה להצהיר כי מדובר בשירות שמספק תשובה לשאלה: "כיצד היה נראה האימייל אילו היה מומצא היום". למעשה, גוגל ווייב הציעה צורת תקשורת חדשה בין גולשים, ששילבה יכולות של דואר אלקטרוני, תוכנות מסרים מיידים ושיתופיות קבצים, כשהכל מתנהל בזמן אמת.

כשהוצג השירות בכנס, הקהל הגיב במחיאות כפיים סוערות. הבלוגוספירה, וטוויטר בפרט, התמלאו במהרה בפוסטים על Wave, וההזמנה לבטא של המוצר נחשבה ל'תפוח האדמה הלוהט' של אותה תקופה.

למרות שלרגע היה נדמה כי גוגל הצליחה שוב להמציא את הגלגל, בכל הנוגע לשימושיות האינטרנט, קהל גולשי האינטרנט לא מיהר לאמץ את השירות. זאת למרות שכחודשיים בלבד לאחר השקתו כבר נשלחו 100 אלף הזמנות למשתמשים ברחבי העולם.

מבלי להתייחס לעתידו של מוצר נוסף של גוגל - גוגל באזז, שאף הוא לא מצליח להמריא וזכה לביקורת חריפה כאשר הושק, גוגל ווייב אינו השירות הראשון של ענקית האינטרנט שנסגר. קדמו לו שירותים נוספים, בהם העולם הווירטואלי Lively ו-שירות Google Answers, לצד שירותים אחרים כגון הרשת החברתית Orkut והחלופה הגוגליאנית לויקיפדיה - Knol, שלא מצליחים אף הם לכבוש את לב המשתמש.