הדולר המשיך לאבד גובה: היציג ירד ב-0.34% ל-3.761 ש'

אקסלנס: נגיד הבנק המרכזי באירופה, טרישה, צפוי להתחיל בסיבוב השני של מדיניות "הקיפול" ■ הריביות בגוש האירו ובבריטניה נותרו כצפוי ללא שינוי

הדולר נחלש קלות וגם האירו מאבד גובה מול השקל במהלך יום המסחר המקומי במטבעות. כצפוי, נותרו הריביות באירופה ובבריטניה ללא שינוי. באירופה נותרה הריבית ברמה של 1% ובבריטניה על 0.5%, כאשר כעת ממתינים המשקיעים לנאומו של נגיד הבנק האירופי המרכזי, ז'אן קלוד טרישה, וכמובן למפגש העיתונאים עמו לאחר מכן.

בנק ישראל קבע לפני זנן קצר את שערו היציג של הדולר בירידה של 0.34% לרמה של 3.761 שקל, האירו נחלש ב-0.42% לרמה של 4.965 שקלים. בעולם נסחר האירו בעלייה של 0.47% לרמה של 1.322 דולרים לאירו.

האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) אמרו היום כי "התוכנית הממשלתית לקיצוץ הגירעון ביוון רשמה התחלה חזקה, וכל הדרישות שיוון היתה צריכה לעמוד בהן עד לסוף יוני קויימו". משמעות הדבר, כי יוון תקבל משני הגופים הזרמה של 9 מיליארד אירו במסגרת "קרן הייצוב", עד 13 בספטמבר.

האיחוד וקרן המטבע השלימו היום את הבדיקה הראשונה שלהם באשר למאמצים הממשלתיים של יוון לקצץ את גירעון הענק שלה, שהכניס אותה לחובות כבדים ולמשבר. "יוון היתה צריכה להראות התקדמות במדיניות הפיסקלית שלה וברפורמות במדינה, עד לסוף יוני כדי לעמוד בקריטריונים של חבילת הסיוע האירופית - והיא עמדה בכך לפני המועד המתוכנן", אמרו באיחוד וב-IMF.

בארץ פירסם היום בנק ישראל את דו"ח יתרות המט"ח לחודש יולי. יתרות מטבע החוץ הסתכמו בסוף חודש יולי בכ-64.3 מיליארד דולר, גידול של כ-1.21 מיליארד דולר לעומת סוף החודש הקודם. הגידול ביתרות ביולי נבע בעיקר משערוך יתרות מטבע חוץ בסך כ-1.43 מיליארד דולר. מאידך נרשם קיטון הנובע בעיקר מהעברות הממשלה לחו"ל בסך כ- 204 מיליון דולר.

מחדר המסחר של אקסלנס נמסר כי הנגיד האירופי, טרישה, צפוי להתחיל בסיבוב השני של מדיניות "הקיפול". כאשר כלכלת גוש האירו צוברת כוח ושוק האג"ח מתייצב, הבנק האירופי מקטין את הרכישות בשוק האג"ח עליהן הוחלט במאי על מנת להלחם במשבר החובות. האירו התחזק ב-10% מאז יוני ושוקי המניות זינקו. האתגר של טרישה הינו לספוג את עודפי הנזילות "ששוכבים" בבנקים מבלי לפגוע בהתאוששות.

[לאתר המט"ח]