דלק נדל"ן מזנקת 8%: מעלות הוציאה האג"ח מרשימת המעקב

"תחזית הדירוג השלילית משקפת את חששותינו מיכולת החזר החוב של החברה והסתמכותה על מקורות שאינם ודאיים לצורך תשלום חלויות חוב קצרות מועד, זאת בעיקר לנוכח רמת המינוף הגבוהה"

מניות חברת דלק נדל"ן של יצחק תשובה רושמות היום עלייה חדה במחזור ער. הסיבה נעוצה ככל הנראה בעדכון שפרסמה חברת הדירוג S&P מעלות על החברה.

במעלות אומרים כי דלק נדל"ן ממשיכה לעמוד בהתחייבויותיה לאחר מכירת נכסים בהיקפים גבוהים. יחד עם זאת, הנזילות נותרה חלשה ויכולת החזר החוב ממשיכה להסתמך בעיקרה על מכירות נוספות.

"על אף שרמת המינוף המשיכה לעלות עקב המשך שחיקת ההון העצמי של החברה, להערכתנו אין שינוי מהותי בפרופיל הפיננסי, אשר ממשיך להיות חלש".

במעלות מאשררים את דירוגה של דלק נדל"ן, BB, ומוציאים אותו מ-CreditWatch עם השלכות שליליות. "תחזית הדירוג השלילית משקפת את חששותינו מיכולת החזר החוב של החברה והסתמכותה על מקורות שאינם ודאיים לצורך תשלום חלויות חוב קצרות מועד, זאת בעיקר לנוכח רמת המינוף הגבוהה".

עוד אומרים במעלות כי הורדת דירוג עשויה להתרחש במידה והחברה לא תצליח לשפר את נזילותה בטווח הזמן הקצר, כך שתבטיח את תשלומי החוב לשנה הקרובה. בטווח הארוך יותר, המשך שחיקה ביחסים הפיננסיים, ביניהם עלייה נוספת ברמת המנוף הפיננסי וירידה ביחסי כיסוי החוב, עשויה להביא אף היא להורדת דירוג. פעולת דירוג חיובית אינה נראית כרגע כצפויה, בעיקר בשל הפרופיל הפיננסי החלש ומצב הנזילות הנוכחי. שיפור משמעותי בנזילות החברה אשר יגובה בהקטנת שיעורי המינוף, עשוי להביא לשינוי חיובי בדירוג, על אף שאינו נראה כצפוי בטווח הנראה לעין.