קשה למצוא מוסדות בעסקי המדיה עם תדמית כמו זו של ה"וושינגטון פוסט " שהפך כבר למושג ולמוסד בשוק העיתונות האמריקאי, אבל השינויים בתעשיית המדיה העולמית והחלטות אסטרטגיות עושים את שלהם ושולחים היום את מניית החברה לירידות חדות של 7% (ברגע השיא אף יותר מ-8%) על רקע פירסום התוצאות הכספיות לרבעון השני.
על פניו התוצאות נראות חיוביות: הוושינגטון פוסט דיווח על גידול של 11% בהכנסות שהתסכמו בשלושת החודשים האמורים ב-1.2 מיליארד דולר. בשורת הרווח הנקי נרשם זינוק מטאורי של 650% כאשר החברה הציגה רווח של 91.9 מיליון דולר או 10 דולר למניה לעומת 12.2 מיליון דולר או 1.30 דולר למניה בתקופה המקבילה בשנה שעברה. עם זאת, ההשוואה במקרה זה חוטאת למציאות לאור העובדה שברבעון האמור ב-2009 נאלצה החברה לספוג הוצאות חד פעמיות כבדות בסך 56.8 מיליון דולר בגין תכנית פרישה מוקדמת שהציעה לעובדים בעיתון הדגל של החברה.
הדו"חות הנוכחיים הצביעו פעם נוספת כי החברה נסמכת פחות על עסקי העיתונות ויותר על עסקים מחוץ לתחום המדיה - ובראשם חברת "קפלן" המתמחה במתן שירותי חינוך ובעיקר בהכנה למבחנים. הכנסות קפלן צמחו ברבעון ב-15% כשהרווח התפעולי זינק בלא פחות מ-88%.
ובכל זאת, המשקיעים מסרבים להאמין במניה ושולחים אותה היום לירידות - זאת בעיקר על רקע החשש מעתיד החברה לאור ההחלטה למכור את אחד מהנכסים המזוהים איתה ביותר, המגזין "ניוזוויק" שמכירתו צפויה להיות מושלמת על פי הודעת החברה כבר ברבעון השלישי והנוכחי של השנה. לדברי משקיעים בארה"ב, "השלמת העיסקה למכירת ניוזוויק מאיימת לפגוע בשם של וושינגטון פוסט כגוף מדיה מוביל ויוצרת אי ודאות באשר לאופק האסטרטגי של החברה - ואף אחד כידוע לא אוהב אי ודאות בתקופה הזו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.