אובמה אופטימי: "ארה"ב תחמוק מהתרחיש של 'מיתון כפול'"

יום לאחר דו"ח התעסוקה הראה כי המצב בשוק התעסוקה ממשיך להיות קשה, נשיא ארה"ב מתראיין לרשת CNBC ומפריח אופטימיות ■ אובמה: "הכלכלה האמריקנית ממשיכה קדימה ועונת הדו"חות הנוכחית מוכיחה כי החברות האמריקניות מציגות רווחים נאים"

יום לאחר פרסום דו"ח התעסוקה ליולי, אשר הצביע על העובדה כי שוק התעסוקה האמריקני ממשיך לקרטע, נשמע היום (שבת) נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אופטימי מתמיד. בראיון לרשת CNBC אמר אובמה כי "הכלכלה האירופית משתפרת והכלכלה שלנו נעה בכיוון הנכון. עם זאת, ברור שאנחנו צריכים ליצור תעשיות חדשות על אלה שכבר מתבגרות".

"איבדנו בין 300 ל-400 אלף משרות בשנה לפני כניסתי לבית הלבן ואנחנו צריכים להחזיר עוד לפחות 55 אלף משרות כדי לחזור למצב הזה. אנחנו נעים בכיוון הנכון וחשוב לציין כי התעשייה האמריקנית נהייתה צרה יותר כלומר יותר יעילה", ציין אובמה.

כשנשאל עד כמה הוא בטוח שארה"ב תחמוק מתרחיש "המיתון הכפול" ענה אובמה כי "אני בטוח בזה. אני חושב שיש לנו עוד הרבה עבודה לעשות ויש עוד הרבה צעדים בהם יש לנקוט על מנת לחזק את שוק התעסוקה בטווח הארוך".

אובמה הזכיר את מחויבות ממשלו להשקיע באנרגיות ירוקות, השקעות שצפויות ליצור מקומות עבודה רבים. הוא הוסיף כי הכלכלה האמריקנית ממשיכה קדימה ועונת הדו"חות הנוכחית מוכיחה כי החברות האמריקניות מציגות רווחים נאים.

"הדברים נעו בקצב נכון עד לאביב האחרון ואנשים החלו לחוש יותר ביטחון, ואז התרחש המשבר באירופה וכולם חזרו אחרונה. עכשיו נראה כי המצב שאירופה התייצב, הביטחון מתחיל לחזור והחברות יגייסו עובדים. כשיהיו יותר עובדים במשק, יותר כסף יתגלגל והצריכה תעלה", סיכם אובמה.