אחמדיניג'אד: הסנקציות על איראן רק יסייעו להחלשת הדולר

נשיא איראן: "האומה הגאה שלנו לעולם לא תתפשר על העצמאות, היושרה, הרצון לצדק והמלחמה בכל התנגדות" ■ "הסנקציות ישמשו קרש קפיצה לתוצר המקומי, לסחורות ולמוצרים שלנו"

נשיא איראן מחמוד אחמדיניג'אד מתייחס בביטול לגל הסנקציות של ארה"ב והאיחוד האירופי על מדינתו וטוען כי הן רק יסייעו להחלשת הדומיננטיות של הדולר האמריקני בשוק המט"ח העולמי ובכלכלה הגלובלית בכלל.

אחמדינג'ד הבהיר עוד כי המדינות אשר שיתפו פעולה עם מדיניות הסנקציות של ארה"ב "מנעו מעצמן כל מעורבות שהיא בכלכלה האיראנית", כך על פי סוכנות הידיעות במדינה. נשיא איראן לא פירט את הצעדים שנוקטת מדינתו כדי להתגבר על הסנצקיות, ורק הדגיש כי הן ישמשו קרש קפיצה לתוצר המקומי האיראני ולגלובליזציה של הסחורות והמוצרים מתוצרת איראן.

"הצעד של ארה"ב והאיחוד נגדנו משול לעריצות, ונתפס כלוחמה פסיכולוגית במטרה לגרום לנו להתפשר על העקרונות שלנו", אמר אחמדיניג'אד. "האומה הגאה שלנו לעולם לא תתפשר על העצמאות, היושרה, הרצון לצדק והמלחמה בכל התנגדות", לדבריו.

הנשיא האיראני טוען כי זמנן של כל אותן המדינות שהצטרפו לסנקציות חלף מהעולם, היות והן ביטלו את עצמן בכך שהצטרפו למהלך דרקוני כזה.

חבילת סנקציות רביעית

נזכיר, כי לפני כשבועיים האיחוד האירופי אישר חבילה חדשה של סנקציות על איראן שתגביל את סחר החוץ של המדינה המתחמשת, את שירותי הבנקאות שהיא מקבלת, סנקציות בתחום האנרגיה והתחבורה האיראניים. המהלך מצטרף לסנקציות שנוקטות 27 מדינות מהקהילה הבינלאומית נגד איראן בשל התחמשותה הגרעינית.

הסנקציות החדשות נועדו להטיל "מגבלות חמורות" על השקעות באיראן - היא לא תקבל סיוע טכני וטכנולוגי ממדינות אירופה, או שירותי תחבורה ושילוח. גם החברות האיראניות ייפגעו מהסנקציות - בתחום השילוח והתחבורה, כמו למשל איסור מעבר בשמי אירופה, אי קבלת אשראי, כמו גם ביטוח ושירותים פיננסיים.

חבילת הסנקציות של האיחוד האירופי היא הרביעית במספר על איראן - לאחר אלה של מועצת הביטחון האירופית בחודש יוני, שהוטלו לאחר שאיראן סירבה לדרישת אירופה להפסיק את העשרת האורניום וקידום פרויקט הגרעין. גם ממשל אובמה הטיל סנקציות דומות על איראן כמו גם קנסות על מוסדות ויחידים שמסייעים לאיראן בפרויקט הגרעין.