פלאטו שרון: "אלוהים אוהב אותי; גיליתי 83 מיליון חביות נפט בגיאורגיה - בעוד שנה אני מיליארדר"

הלווייתן הגיאורגי: רכש 10 אלף דונם במזרח גיאורגיה ולטענתו עד התפרקות ברית המועצות נשאב שם נפט וכעת הוא בוחן חידוש הפעילות ■ "אם לא יימצא נפט - נקים בריכות דגים; יש מספיק מיליונרים בעולם כדי לאכול קוויאר ב-5,000 אירו לקילו" ■ צפו בראיון המלא גלובס tv

שחקן חדש בקדחת חיפושי הנפט של הישראלים? איש העסקים שמואל פלאטו שרון, מבעלי דיזנגוף סנטר, טוען שגילה נפט בגיאורגיה. שרון רכש 10 אלף דונם בגיאורגיה במטרה לגדל דגים, אך גילה להפתעתו בארות נפט שננטשו מאז התפרקות ברית המועצות.

ראיון מיוחד עם פלאטו שרון וצילומים בלעדיים שלו מסייר בשטח המדובר, משודרים כעת ום בגלובס ‏TV‏ (ראו סרטון מצורף).

שרון טוען כי על פי בדיקה שביצעה חברת ‏NSA‏ קיים פוטנציאל ל-83 מיליון חביות נפט בשטח. ממשלת גיאורגיה מעוניינת לפרסם מכרז, אך שרון מתנגד לכך, אך בכל מקרה היא זכאית ל-35% מכל כמות נפט שתישאב בשטח, הנמצא כ-100 ק"מ מזרחית לבירה טיביליסי.‏

לשרון, הפעיל בגיאורגיה כבר 4 שנים, יש קשרים טובים עם השלטונות שם. השטח שרכש נמצא במזרח גיאורגיה, סמוך לגבול עם אזרבייג'אן וכולל 18 ק"מ של נהר. שרון מתכוון להקים 20 בריכות דגים במטרה לייצא בתוך 5 שנים 160 טון דגים בשנה ו-10 טון קוויאר. "יש מספיק מיליונרים בעולם בשביל לאכול קילו קוויאר ב-5,000 אירו לקילו", אומר שרון.

שרון מעריך שניתן להחזיר את ההשקעה בפרויקט של הדגים בתוך 5 שנים. שותפו הוא הבעלים של חברת המזון ‏Woodimpex‏, המתמחה בתחום המזון בכלל ובמיוחד מהים.‏

בראיון לגלובס TV מספר פלאטו שרון: "קניתי 10 אלף דונם בגלל הנהר, 17 ק"מ נהר עובר על השטח. לא ידעתי שיש שם נפט. אנחנו4 ק"מ מאזירביז'אן, ושם יש מלא בפט. שלושה חודשים אחרי שקניתי, נסעתי שם בשטח בג'יפ, ופתאום אני רואה בארות. ראיתי אנשים שבאים עם ג'ריקן, ממלאים את הג'ריקן הביתה. אמרתי לאנשים שאיתי: תגידו מה קרה פה? אמרו לי שהיו כאן בארות נפט, אבל שזה היה מזמן, ברוסיה. כשהרוסים הלכו מגרוזיה, הם סגרו את הכל, לפני 15-20 שנה.

"מה עשיתי? שלחתי מישהו למוסקבה וקיבלנו את כל החומר, כמה נפט יש שם, כל הדברים. כל החומר היה במוסקבה. קיבלתי אינפורמציה שיש 84 מיליון חביות בשטח שלי. יכול להיות יותר אפילו, כי הם לא בדקו בכל השטח. זה המצב. אלוהים אוהב אותי".

- מה תעשה, תכניס שותף?

"אני צריך לגמור עניינים קודם כל עם הממשלה. אתה יודע כשהממשלה רוצה לעשות מכרז ואני לא רוצה מכרז. אני אומר: זה שלי. העו"ד שלי עובד עם הממשלה לגמור את זה. אחרי זה, בוודאי שאכניס שותף, צריך 100 מיליון דולר בשביל לפתח את כל הפרויקט.

- מה הפוטנציאל בעצם מבחינת כסף של הנפט שם בגיאורגיה?

"לפי הדו"ח שיש לנו היום, יש שם מינימום 80 מיליון חביות. זה 5 מיליארד דולר. תעשה חשבון לבד, 80 מיליון כפול 70 דולר, כמה זה נותן. אם הכל עובד טוב, עוד שנה תוכל להגיד עוד שנה שיש לך חבר מיליארדר. זה גם טוב".