"עברית" - קורא ספרים דיגיטלי מוצלח

ניופאן וסטימצקי השיקו בישראל את המכשיר הראשון שכולל בארץ חנות ספרים בעברית ■ בקרוב ישיקן חברות הסלולר מכשירים מתחרים משלהן, ואז נראה תחרות אמיתית ■ מדובר עדיין במוצר שלא חף מבעיות, במחיר לא נמוך

שנים חיכו הישראלים לקורא ספרים אלקטרוני בעברית. לפני תקופה לא ארוכה השיקו בישראל ניופאן וסטימצקי את "עברית" (Evrit), המכשיר הראשון שכולל בארץ חנות ספרים בעברית. המוצר פותח לראשונה בצורה אמיתית את שוק הספרים האלקטרוניים כאן, אולם בקרוב ישיקן חברות הסלולר מכשירים מתחרים משלהן, ואז נראה תחרות אמיתית.

* מסך: כמו כל קורא ספרים, ה"עברית" בעל מסך בטכנולוגיית E-ink, המספקת תצוגה ללא תאורה אחורית, כך שהעמודים נראים כאילו הם מופיעים על נייר אמיתי, ללא בוהק, ומבלי לעייף את עיני הקורא. למרות הדמיון בין איכות המסך בטכנולוגיה הזו לספר אמיתי, כדי לקרוא במקום חשוך חייבים להשתמש במנורה, בשל היעדר תאורה אחורית הקיימת בספרים אלקטרוניים אחרים. המסך בגודל 6 אינץ' ואיכותו בינונית. הסיבה היא החדות של המסך, שבהשוואה לקינדל היא נחותה במקצת. כמו כן, הרקע של העמודים מעט כהה מדי. התוצאה היא שתזדקקו לתאורה חזקה כדי לקרוא במכשיר הזה, במקום שבו הייתם קוראים בקלות ספר רגיל. זאת משום שבספר מנייר הדף הוא לבן, מה שמקל על העין.

קורא ספרים אלקטרוני עברית
 קורא ספרים אלקטרוני עברית

* מגע: איכות מסך המגע בינונית. פעמים רבות מצאנו את עצמנו לוחצים פעם שנייה על המסך כדי להעביר עמוד. לכן, מהר מאוד הבנו שהדרך הנוחה יותר היא להשתמש בכפתורים הפיזיים של המכשיר, שעושים את העבודה בצורה טובה יותר.

* עיצוב ומשקל: ה"עברית" מגיע במשקל 240 גרם: משקל נמוך מאוד ביחס לכל ספר שיש לכם. חוץ מזה, הוא דק ומאוד נוח להחזיק אותו בכיס. הבעיה היחידה היא שמהנדסי המוצר שכחו את מרכיב הסקסיות או הנחשקות, שגורם לצרכנים לרצות לקנות את המוצר הזה אצלם. במילים אחרות, ה"עברית" עושה את העבודה, אבל הוא לא מעוצב בצורה מעניינת.

* ממשק: בכל הקשור להפעלה, קל מאוד לתפעל את המוצר. בעמוד הבית תמצאו מספר אייקונים, שייקחו אתכם לספריה שלכם, להגדרות, לעמוד האחרון שקראתם, לסימניות וגם לחנות הספרים האינטרנטית. מכיוון שלעברית יש WiFi, תוכלו להוריד ספרים, למשל, כאשר אתם יושבים בנתב"ג, בזמן שאתם מחכים לטיסה שלכם.

* בשורה התחתונה:המכשיר עושה עבודה טובה ויש לו מבחר ספרים חביב, אולם מדובר עדיין במוצר שלא חף מבעיות, במחיר לא נמוך. לכן, אנחנו היינו מחכים למוצרים מבית המפעילות הסלולריות, שוודאי ישפיעו על המחירים בענף זה.

* מחיר: 1,400 שקל (400 שקל זיכוי לרכישת ספרים). מחיר כל ספר: כ-44 שקל.

* ציון: 8.