דניה סיבוס תקבל האחריות המלאה להשלמת בניית "הבימה"

קבלנית המשנה, חברת אופיצי, תנוטרל מהפרויקט ■ על-פי הערכות, אם לא יחולו עיכובים נוספים, יוכל בניין הבימה להיפתח לציבור בינואר הקרוב ■ הבימה נמצאת בבעלות עיריית תל-אביב (75%) ובבעלות המדינה (25%)

חברת דניה סיבוס תקבל את האחריות המלאה להשלמת הבנייה של בית "הבימה" בתל אביב ולעמידה בלוחות הזמנים, ואילו קבלנית-המשנה, חברת אופיצי, תנוטרל מהפרויקט. כך סוכם היום (א') בישיבה שקיימה חברת בניין הבימה.

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה לפני כעשרה ימים את בקשת חברת אופיצי לעצור את עבודות השיפוץ של תיאטרון הבימה, בעקבות טענות בדבר מסוכנותו של הפרויקט, וחייב אותה לשלם לעיריית תל אביב ולמשיבים נוספים כ-100 אלף שקל הוצאות.

לפי הסיכום שהתקבל היום בישיבת חברת בניין הבימה, תסיים חברת דניה סיבוס - המשמשת קבלן ראשי בפרויקט - את בניית הבימה לבדה, תוך תיאום עם העירייה בעניין לוחות הזמנים. על פי הערכות, אם לא יחולו עיכובים נוספים, יוכל בניין הבימה להיפתח לציבור בינואר הקרוב.

הבימה נמצאת בבעלות עיריית תל אביב (75%) ובבעלות המדינה (25%). לפני כחודשיים הצהירה עיריית תל אביב שבדו"ח שהזמין מהנדס העיר, חזי ברקוביץ', לבדיקת פרויקט הבימה לא נמצאו נקודות כשל שמערערות את יציבות הבניין ושמחייבות הפסקת עבודה. דו"ח זה הוזמן מוועדה חיצונית, בעקבות ליקויים שעליהם התריע מהנדס מטעם חברת אופיצי.

מקורב לאופיצי מסר: "העובדה שעיריית תל אביב בחרה לפגוע בחברה קבלנית בשל העובדה שהחברה התריעה בפני בית המשפט על הליקויים שנמצאו בתכנון המבנה חמורה, וצריכה להדליק נורת אזהרה בקרב כולנו".

מחברת בניין הבימה נמסר: "החלטת הבימה מהווה המשך ישיר לזכייתה של דניה סיבוס במכרז, ולדרישת הבימה להרחיק את אופיצי כבר בינואר 2010. דניה סיבוס התחייבה בתנאי המכרז לשיפוץ הבימה להיות האחראית הבלעדית לשיפוץ המבנה. השיקולים המנחים את חברת הבימה בכל ההחלטות לגבי השיפוץ הן מקצועיות גרידא".