יעקב שחר: "גולדהאר מזיק לכדורגל הישראלי"

אחרי ההדחה מאירופה, נשיא מכבי חיפה התייחס למכירת השחקנים המאסיבית: "אימצנו את הגישה של אייאקס, זו דרך נכונה להעשיר את קופת המועדון"

ג'ורג' טשיירה, דקל קינן, שלומי ארבייטמן, בירם כיאל. זוהי רשימת השחקנים שעזבו הקיץ את מכבי חיפה, כשגם המגן פיטר מסיללה עדיין מועמד להימכר לחו"ל. ביום חמישי האחרון, אולי גם בגלל השינויים הגדולים בסגל, הודחה סגנית האלופה באופן מפתיע מהליגה האירופית, אחרי שהפסידה 3-1 בבלארוס לדינמו מינסק.

"לא מכרנו אף שחקן תמורת נזיד עדשים", הבהיר היום (א') נשיא המועדון, יעקב שחר, בכינוס עיתונאים בצפון. "אימצנו במכבי חיפה את הגישה שיש במועדון מכובד כמו אייאקס. אחת לכמה שנים הם משחררים שם מאסה של שחקנים שגדלו בקבוצה, ומעלים שחקנים מהנוער. הם מטפחים אותם, ואחרי כמה שנים מוכרים אותם, והמעגל נמשך. אני חושב שזו דרך נכונה גם להעשיר את קופת המועדון, וגם לאפשר לשחקנים צעירים לנצל את ההזדמנות שלהם להתקדם".

שחר התבקש להתייחס למיטש גולדהאר, הבעלים של מכבי ת"א שהעמיד לצהובים השנה תקציב שיא של כ-110 מיליון שקלים, ולתחושה שהוא "זז הצידה" בכל פעם שמגיעים משקיעים מתחרים לכדורגל הישראלי: "אני לא זז הצידה. התקציב של חיפה בשנים האחרונות כמעט ולא משתנה. הוא תקציב גירעוני, משום שרמת ההכנסות שלנו לא מכסה את רמת ההוצאות, אבל גירעוני בצורה שפויה.

"הדרך שבחרנו בה מצדיקה את עצמה", המשיך שחר את דבריו. "אנחנו לא פועלים על בסיס קפריזות כמו אנשים אחרים בכדורגל הישראלי, אלא על בסיס ניסיון. נראה לכם הגיוני שנשלם לשחקן 600 אלף דולר לעונה? גולדהאר פוגע בכדורגל הישראלי על-ידי העלאת רף השכר. הוא לא עושה נזק למכבי ת"א, הוא עושה נזק לנו - כי מכריחים אותנו לשחק משחק שהוא לא נכון.

"אנחנו מנהלים את המועדון הזה כמעט 20 שנה ואנחנו כבר יודעים מה אפשר להשיג מהכדורגל הישראלי ומה לא. לא עושה עלינו רושם שנה אחת של הכנסות כאלו ואחרות של צ'מפיונס ליג - אנחנו רצים מרתון. אם הבאנו שחקן כמו עידן ורד במיליון דולר, כנראה שלא חסכנו כסף".

כשנשאל על דרך קבלת ההחלטות בכדורגל הישראלי, אמר שחר: "עזבתי את ההתאחדות לכדורגל משתי סיבות. הראשונה היא שבהתאחדות לכדורגל מתקבלות החלטות בדרך שלא נראית לי. לדוגמא, ההחלטה על הגדלת הליגה ל-16 קבוצות היתה יכולה להיות שונה אם ההצבעה היתה חשאית. העניין השני הוא שלצערי הרב, בכדורגל הישראלי הקבוצות הקטנות הן הדומיננטיות בשיטת ההכרעה על נושאים חשובים בענף. זאת למרות שיש רק ארבעה מועדונים בארץ, ש-90% מהתקציבים וההכנסות של הכדורגל באים מהם".