ברקליס דובי: "סגירה מתחת ל-3.75 ש' תוביל הדולר ל-3.66 ש'"

ברקליס: "המגמה הבינונית בדולר התהפכה לדובית ביולי החולף" ■ שבוע שעבר יצאו כלכלני הבנק בהמלצה לסוחרים לקנות PUT של חודשיים על הדולר על סמך הערכה לפיה בנק ישראל "יסבול" ייסוף של עד 3% במחירו של השקל

ביום בו הדולר מאבד 0.5% ונסחר קרוב לרף ה-3.75 שקלים, יוצאים בברקליס קפיטל בסקירה דובית על הצמד דולר-שקל. בברקליס מסבירים כי בשבוע החולף שבר הדולר את הממוצע ל-60 שבועות והוא צפוי ליפול מתחת לקו התמיכה שברמת ה-3.75 שקלים.

לדברי כלכלני ברקליס, סגירה מתחת לרף ה-3.75 שקלים עלולה להוביל את הדולר לרמות הנמוכות של 2010 באיזור 3.66 שקלים, במיוחד לאור העובדה כי המגמה הבינונית התהפכה ביולי החולף והיא עכשיו דובית בהקשר הצמד דולר-שקל.

בהתייחס למדד המעו"ף, מציינים בברקליס כי הוא הפך חיובי בשבועות האחרונים וסביר להניח שיפרוץ את רמת ה-1,164 נקודות. התמיכה לדעת ברקליס מצויה באיזור 1,129 נקודות.

נזכיר כי מזה שבועות מחזיקים בברקליס בגישה דובית על הדולר: המחלקה הטכנית בבנק העריכה לפני כשבועיים כי פניו של המטבע האמריקני לירידה וקבעה כי הדולר עשוי אף להגיע בתוך חודשיים לרמה נמוכה של 3.69 שקלים בלבד. שבוע שעבר יצאו כלכלני הבנק בהמלצה לסוחרים לקנות PUT של חודשיים על הדולר על סמך הערכה לפיה בנק ישראל "יסבול" ייסוף של עד 3% במחירו של השקל אל מול המטבע האמריקני בטרם ישוב להתערב בהיקפים גבוהים כדי למנוע פיחות נוסף בערכו של הדולר.