טיפ למשקיעים: איזה יום הכי טוב למסחר במהלך השבוע?

הבלוגר monkeythrowdart ביצע בדיקה סטטיסטית על שלוש תקופות: 2006-2009, תחילת 2009 ועד היום ומתחילת 2010 ועד היום ■ הבדיקה בוצעה על מדד ה-S&P 500 ועולים ממנה ממצאים מעניינים

האם ישנם ימים במהלך השבוע בהם נוטים המדדים לרשום עליות נאות או חדות יותר מאחרים? ולהיפך - האם יש ימים חלשים יותר מאחרים, בהם דווקא סוחרי ה"שורט" יכולים לגרוף רווחים גדולים?

הבלוגר באתר monkeythrowdart.blogspot.com ביצע בדיקה סטטיסטית על שלוש תקופות: 2006 עד 2009, תחילת 2009 ועד היום ומתחילת 2010 ועד היום. הבדיקה בוצעה על מדד ה-S&P 500 ועולים ממנה ממצאים מעניינים.

הממצאים, אגב, לא כל כך מפתיעים שכן גם בבדיקות קודמות שנערכו במשך השנים עלו נתונים דומים. לסוחרי צד ה"לונג" (הרוב הגדול, אלה שפשוט רוכשים מניות במטרה למכור אותן לאחר מכן במחיר גבוה יותר) הימים הטובים ביותר למסחר הם שני ורביעי (או שישי או שלישי לקראת סיום המסחר), שכן בימים אלה נרשמות עליות בולטות בדרך כלל.

במשך שנים רבות יום רביעי היה ידוע בתור היום ה"חזק" ביותר בשווקים, וכעת נראה שיום שני "עושה מאמץ" לכבוש את הפסגה.

הימים הטובים והרעים למסחר בבורסה
 הימים הטובים והרעים למסחר בבורסה

עוד מציין הבלוגר ה"קופיף" שהמידע פחות יעיל למשקיעים הרוכשים מניות לטווח ארוך (שיטת "קנה והחזק") אבל היא תאפשר גם להם, ובוודאי לסוחרי הטווח הקצר, להכנס לשוק במחירים נוחים יותר.