זה פגע, ההוא ברח

הבעלים של אסטון וילה סגר למרטין אוניל את הברז בשוק ההעברות, אחרי שהבין כי הוא לא מעוניין להשקיע כספים נוספים בקבוצה. התגובה של המנג'ר: התפטרות

מה גורם למאמן כדורגל בפרמיירליג לארוז את החפצים ולהתפטר מהקבוצה שלו, חמישה ימים בלבד לפני שהליגה נפתחת?

מרטין אוניל, המנג'ר של אסטון וילה, הפתיע אתמול (ב') את כל הממלכה והכניס להלם את אוהדי הקבוצה מבירמינגהאם כשהודיע על עזיבה. "נהניתי מהתקופה שלי כאן", אמר הצפון-אירי במסר לקוני שהוציא לתקשורת. "ברור שזה קשה לעזוב מועדון כמו אסטון וילה". מה שאוניל לא טרח להבהיר בהודעה שלו, זה שהוא התפטר מסיבות כלכליות נטו.

הסיפור האמיתי מאחורי הקלעים הוא כזה: רנדי לרנר (בתמונה), הבעלים האמריקני של המועדון, מעוניין למכור את כוכב הקבוצה, ג'יימס מילנר. השחקן צפוי לעבור למנצ'סטר סיטי עוד השבוע, עבור סכום נאה של 27.5 מיליון ליש"ט. אוניל לא ממש התלהב ממכירת הקשר של נבחרת אנגליה, אבל הסכים שהמהלך יצא לפועל, בתנאי שיוכל להשתמש בכסף כדי להביא שחקנים חדשים. בדיוק בנקודה הזאת נכנס אוניל לחזית התנגשות עם לרנר.

לרנר, יזם יהודי שהונו הוערך בשנה החולפת ב-1.5 מיליארד דולר, הודיע כבר בסוף העונה הקודמת שהוא לא מוכן להמשיך לממן את ההפסדים הכספיים הגדולים של אסטון וילה. על איזה הפסדים מדובר? בשנה הפיסקאלית שהסתיימה בחודש מאי האחרון, רשמה הקבוצה הפסד נקי של 30.1 מיליון ליש"ט. הרבה בגלל ניהול הוצאות לא בריא - שכר השחקנים היווה 84% מההכנסות הכוללות של המועדון, שהסתכמו ב-84.1 מיליון ליש"ט.

לטענת "הגרדיאן", מאז נכנס לקבוצה ב-2006 השקיע לרנר בסך הכל 360 מיליון ליש"ט במועדון, אם זה במימון הפסדים ואם זה בשדרוג מתקני האימונים של "הוויליאנס".

פרסומים באנגליה מספרים כי בפגישה שנערכה בסוף השבוע, נאמר לאוניל על-ידי לרנר שמבחינתו החגיגה של השנים הקודמות נגמרה - ובקיץ הזה הוא יוכל לקנות שחקנים רק בכפוף לסכומים שבהם ימכור. אלא שמבחינת לרנר, המקרה של מילנר הוא חריג בגלל גודל ההעברה, והוא הבהיר לאוניל שלא כל 27.5 מיליון הליש"ט יוכלו לשמש אותו, אלא רק חלק מהסכום. מבחינת המנג'ר זה היה הסימן הסופי לכך שהוא לא רוצה להמשיך בקבוצה.

ביום שבת תפתח אסטון וילה, קבוצה שיש לה רקורד של 7 אליפויות באנגליה, את עונת 2010/11 עם מאמן קבוצת המילואים על הקווים במשחק מול ווסטהאם. והכל בגלל בעלים שפתאום החליט לסגור את הברז, ומנג'ר שלא מסוגל לקבל את הסנקציה הזאת.