השרב והשריפות כיווצו ב-25% את נפחי המסחר בני"ע ברוסיה

בגלל הירידה במכירות האג"ח הקונצרניות עלול שוק ההנפקות החדשות לרשום ברבעון השלישי את הרבעון הגרוע ביותר מאז 2007, ולהתכווץ ב-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

הדליקות המשתוללות שפרצו כתוצאה מגל החום שפקד את רוסיה מצמצמות את המסחר באג"ח, מכיוון שהעשן האופף את מוסקבה מבריח את הבנקאים. בחמשת הימים האחרונים נרשמה התכווצות של 25% בעסקאות בניירות ערך נושאי הכנסה קבועה, לפי נתונים שפרסם בנק ההשקעות המוסקבאי IFC מטרופול.

בגלל הירידה במכירות האג"ח הקונצרניות עלול שוק ההנפקות החדשות לרשום ברבעון השלישי את הרבעון הגרוע ביותר מאז 2007, ולהתכווץ ב-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העסקאות בבורסות MICEX ו-RTS נמוכות ב-60% מהרמות האופייניות לאוגוסט, לפי חברת הברוקרים המוסקבאית אוקטריטי סקיוריטיס.

ג'יי.פי מורגן צ'ייס ואלפא בנק ביטלו אתמול (ב') את דו"חות המחקר היומיים מחשש לבריאות העובדים, ודויטשה בנק מסר כי שלח הביתה עובדים לא-חיוניים ויעץ לבנקאים שמתגוררים במקומות מרוחקים לא לבוא למשרד. "אי אפשר לעבוד", אמר סמיון אודינסטוב, מנהל סינדיקציית אג"ח ב-IFC מטרופול במוסקבה. "סוחרים רבים עובדים יום מקוצר או מקדימים את החופשות שלהם".

הירידה במסחר יוצרת הזדמנויות רווח, ג'וני גולדן, אנליסט בג'יי.פי מורגן, הסביר כי ההתאוששות באג"ח הממשלתיות הדולריות לעשר שנים הקטינה את תוספת התשואה שדורשים המשקיעים כדי לרכוש אג"ח אלה במקום אג"ח של ממשלת ארה"ב לתקופה זהה, לרמה נמוכה מהמרווח הממוצע בין התשואות על אג"ח אלה בחמש השנים האחרונות. אתמול עמד מרווח התשואה על אג"ח לעשר שנים על 190 נקודות בסיס, 1.90%, לעומת 200 נקודות בסיס לאג"ח לחמש שנים, לפי נתוני בלומברג.

לא כל הבנקאים מתפנים

מתחילת החודש התכווץ המסחר באג"ח ל-156 מיליארד רובל (5.2 מיליארד דולר), לעומת 1.12 טריליון רובל בכל חודש אוגוסט אשתקד, מכיוון שחלק מהבנקים צמצמו את יום העבודה שלהם. המסחר בבורסת MICEX התכווץ ב-6 באוגוסט ל-21.6 מיליארד רובל, לעומת 68.4 מיליארד רובל ביום המקביל אשתקד.

לא כל הבנקאים במוסקבה מתפנים מהעיר. טום מנדי, אסטרטג ברנסנס קפיטל, אמר שאצלם עובדים במתכונת מלאה. רנסנס ואוטקריטי מסרו שחלק מהעובדים האריכו את יום העבודה שלהם, מכיוון שבמשרדיהם יש מזגנים. "למרות שתנאי העבודה והמחיה במוסקבה מידרדרים, עובדי סיטיגרופ עובדים במתכונת מלאה", אמר אתמול ג'ון הייזל, סוחר מניות בסיטיגרופ מוסקבה.