גפני אישר 2 מ' ש' לנסיעות פרס וציין: אין חרדים בבית הנשיא

הכנסת אישרה: 2 מיליון שקל תוספת לנסיעות הנשיא שמעון פרס לחו"ל ■ בתום דיון קצר במיוחד אישרה ועדת הכספים גם 4.5 תקנים נוספים לשיפור מבנה הארגוני בבית הנשיא, שעלותם 1.7 מיליון שקל

ועדת הכספים אישרה היום (ג') תוספת של 2 מיליון שקל לתקציב הנסיעות לחו"ל של נשיא המדינה, שמעון פרס.

עוזרת מנכ"לית בית הנשיא, אסנת זמר, שנכחה בדיון אמרה כי נדרשת תוספת של 2 מיליון שקל לנסיעותיו לחו"ל של הנשיא: "מחר הוא טס לרומניה ולבולגריה ובקרוב לדרום קוריאה, כל הטיסות הללו הן לפגישות עם דרגים מדיניים בכירים, הסברה בינלאומית וכדומה".

בתום דיון קצר במיוחד אישרה ועדת הכספים את הבקשה וגם ארבעה תקנים וחצי נוספים לשיפור מבנה הארגוני בבית הנשיא, שעלותם 1.7 מיליון שקל, כך שסך הכול קיבל בית הנשיא תוספת של כ-4 מיליון שקל.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שאישר את התוספת, לא פספס את ההזדמנות להזכיר כי אין חרדים בבית הנשיא: "ראוי שבית הנשיא יעסיק גם עובדים חרדים, כולם מדברים כל הזמן על עידוד התעסוקה לחרדים, אם בית הנשיא יעשה זאת - כל משרדי הממשלה ייקחו מהנשיא דוגמא אישית", טען גפני.

דוברת הנשיא, איילת פריש, מסרה בתגובה לידיעה: "התוספת מיועדת בעיקר למימון נסיעה שערך הנשיא בדרום קוריאה עם משלחת גדולה של שרים ואנשי עסקים, וכן למימון מסע הסברה בינלאומי במזרח אירופה, שכלל את קרואטיה וסלובניה". פריש מדגישה כי חלק משמעותי מאוד מתקציב הנסיעות הוא סעיף האבטחה אשר נכפה על הנשיא על ידי השב''כ.