אהרונוביץ' אמר "דא ליברמן": ביטל מסע"ת על "הישגי התקציב"

ליברמן זעם והשר לביטחון פנים ביטל מסיבת עיתונאים שנועדה להתקיים הבוקר, על מנת להתפאר על "הישגיו בתקציב המדינה"

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו), ארגן מסיבת עיתונאים חגיגית שנועדה להתקיים הבוקר (ד'), על מנת להתפאר על "הישגיו בתקציב המדינה", אף על פי שהמו''מ בין האוצר למשרדי הקליטה והתשתיות בעיצומו. חבריו למפלגה, לרבות היו''ר אביגדור ליברמן, שמעו על האירוע המתוכנן בעקבות פניית "גלובס", זעמו על אהרונוביץ' ודרשו ממנו לבטל את מסיבת העיתונאים. השר לביטחון פנים נכנע לדרישת עמיתיו - וביטל את האירוע.

ההזמנה למסיבת העיתונאים הגיעה אתמול ב-10:00 בבוקר, וב-17:00 בקירוב נודע לשרי ישראל ביתנו על דבר קיומה באמצעות "גלובס". רבע שעה מאוחר יותר נמסר מלשכתו של אהרונוביץ' כי מסיבת העיתונאים מבוטלת בשל אילוצי לוח זמנים. גם במשרד האוצר הופתעו מאוד לשמוע על קיום המסע''ת. זאת, הואיל ו"הדברים טרם נסגרו", כפי שטען בכיר.

בכיר בישראל ביתנו אמר: "לא תהיה שום חגיגה עד שהאוצר לא יסגור עם כולם. מסיבת העיתונאים הזו היתה פוגעת במפלגה, משחקת לטובת האוצר והיתה פוגעת בתוצאות המו''מ שמנהלים שרי הקליטה והתשתיות - שני משרדים חשובים בעבור המפלגה".

נזכיר כי הממונה על אגף התקציבים, אודי ניסן, מנהל זה שבועות מו''מ עם שרי ישראל ביתנו, אשר הצביעו נגד התקציב בממשלה. המו''מ האינטנסיבי מתנהל עם שלושה שרים: אהרונוביץ'; שרת הקליטה, סופה לנדבר; ושר התשתיות, עוזי לנדאו. המו"מ עם שני האחרונים עודו תקוע

דובר ישראל ביתנו מסר: "כיוון שבין שרי ישראל ביתנו לאוצר נותרו עוד סוגיות שאינן פתורות סביב תקציב המדינה, ביקש יו''ר המפלגה מהשר אהרונוביץ' לדחות את המסע''ת עד שהדברים יובהרו".

מדוברו של אהרונוביץ' נמסר: "תדרוך הכתבים לא בוטל, אלא נדחה עקב סיבה טכנית. איננו נוהגים לפרט מעל דפי העיתון. נושא תדרוך הכתבים היה ברובו על המשמעויות התקציביות וחלוקת התקציב במשך השנתיים הקרובות, ולא "חגיגת ניצחון" על פי טענות העיתון".