אופציות בשווי 5.6 מיליון שקל למנכ"ל מטריקס מוטי גוטמן

גוטמן יקבל גם מענק חד-פעמי של 2 מיליון שקל ■ "אם לא הייתי אוהב את מה שאני עושה, לא הייתי נשאר עוד 4 שנים. אם בעלי המניות הגיעו למסקנה שאני ראוי לעוד 4 שנים, זה מפגש רצונות"

חברת התוכנה מטריקס מזמנת אסיפה מיוחדת של בעלי המניות לצורך אישור הסכם העסקה חדש למנכ"ל מוטי גוטמן. גוטמן, נציין, הוא אחד המנהלים המתוגמלים בשוק. אשתקד עלות שכרו עמדה על 5.7 מיליון שקל - כמעט חצי מיליון שקל בחודש. בסוף השנה, לאחר עשור בחברה, מסתיים הסכם ההעסקה הנוכחי של גוטמן. ההסכם החדש, אותו מעוניינת החברה לאשר, יחול מתחילת 2011 ועד סוף 2014.

ההסכם החדש לא טומן בתוכו שינויים משמעותיים בנוגע לשכר השוטף. בסך-הכל, ייהנה גוטמן משכר והוצאות נלוות בעלות חודשית של 177 אלף שקל, מענק שנתי שמגיע ל-3.25% מהרווח הנקי בתוספת 1.75% מרווח ההון השנתי.

בנוסף, הוא יקבל מענק חד-פעמי של כ-2 מיליון שקל, בגין תקופת העסקה החדשה. לצד זה, יקבל גוטמן 300 אלף אופציות, שניתנות למימוש מיידי ב-0.5% ממניות החברה, ללא תוספת מימוש, תגמול ששוויו כ-5.65 מיליון שקל. גוטמן ייהנה מכל ההטבות הנ"ל גם במקרה שיפוטר על-ידי החברה קודם לסיום החוזה.

בשנת 2009, נזכיר, עמד גוטמן במקום ה-13 ברשימת "ליגת העל" של מקבלי השכר הגבוה במשק של "גלובס". השיפור בתנאי השכר שלו נראה כמו מאמץ להשאירו בחברה לתקופה נוספת, כפי שמוסבר בדיווח, ולבעלי במניות יש בהחלט סיבה טובה. מטריקס נסחרת היום לפי שווי של 1.13 מיליארד שקל, עם מאזן יציב ונתונים תפעוליים מרשימים.

- מוטי גוטמן, הגשת אולטימטום?

"אם לא הייתי אוהב את מה שאני עושה, לא הייתי נשאר עוד 4 שנים. אם בעלי המניות הגיעו למסקנה שאני ראוי לעוד 4 שנים, זה מפגש רצונות".

הדו"חות של מטריקס לרבעון השני מלמדים על חברה שנמצאת בתנופת הצלחה. הרווח התפעולי עולה, שיעור הרווחיות מההכנסות גדל, המאזן מתחזק וההון העצמי מטפס. לצד פרסום הדו"חות, מעדכנת החברה כי מעתה יעמוד שיעור הדיבידנד על עד 75% מהרווח השנתי, לעומת 50% מהרווח עד כה.

מטריקס סיימה את הרבעון השני של השנה עם מכירות של 370 מיליון שקל, בדומה למכירות ברבעון הראשון וכן ברבעון הרביעי של 2009. עדיין, מדובר בצמיחה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדברי גוטמן הסיבה לקיפאון היא דווקא ממניעים של החברה עצמה, לאחר שוויתרה על התמודדות במכרזים שבהם לא מצאה את המרווחים הגולמיים שרצתה. "ידענו שזה יבוא לידי ביטוי בפגיעה במחזור", הוא אומר.

מלבד השורה העליונה, התוצאות של מטריקס נראות מצוין. הרווח התפעולי מסתכם ב-32 מיליון שקל, גידול של 16% לעומת הרבעון המקביל ועם רווחיות של 8.6% מהמכירות, בעקבות שיפור משמעותי בפעילות הליבה של החברה - מגזרים שמספקים שירותים ושיווק בתחום התוכנה. בשורה התחתונה, מציגה החברה רווח נקי של 21 מיליון שקל, מעט מתחת לרווח אשתקד בעקבות עלייה בהוצאות המימון.

לחברה יתרות מזומנים של 320 מיליון שקל, שהייעוד הוודאי שלהם כרגע הוא לצורך הגדלת התגמולים של בעלי המניות, ובראשם פורמולה, שמחזיקה ב-49% מהחברה, ובעלת השליטה בה - אימבלייז, שמצבה הכספי אינו מהמשובחים.

- לא היה שימוש יותר מוצלח לכסף, למשל רכישות או הפחתת החובות?

גוטמן: "מדיניות הדיבידנד לא פוגעת ביכולת אלו. כרגע אין לנו רכישה של 300 מיליון שקל ואנחנו יכולים לנצל את הכסף לצרכים אחרים. זה מסר למשקיעים, שאנחנו משתפים אותם ביתרות הרווחים שצברנו".